לאחר שיגורי הטילים הלילה (רביעי-חמישי) מרצועת עזה לשטח ישראל ולים כמו גם שתי רקטות נוספות ששוגרו במהלך ארוחת החג, הופעלו האזעקות במרחב עוטף עזה, והתושבים נאלצו לחגוג את חג הפסח בצילן: "אני מתארחת אצל המשפחה המורחבת וקמתי באמצע הלילה בחרדות מהבומים", סיפרה אורי בשיחה עם "מעריב".

שרון, תושב שער הנגב הדגיש את המציאות המורכבת בה חיים התושבים באזור: "המציאות שלנו היא תוך פחות מ-15 שניות כבר להיות בממד. זה משבש לאנשים את השגרה, הילדים כבר לא יודעים אחרת ומשננים טוב את הוראות פיקוד העורף. זה מפחיד שכבר יותר משני עשורים שהמדינה סופגת ירי רקטי ועוד לא מצאנו פתרון קבוע לדבר. אני מצפה מביבי ובן גביר להפסיק לשחק במשחקים, להתעורר מיד מהבעיות הבין אישיות שלהם, ולהתחיל לדאוג לתושבי הדרום כי זה לא יהיה שטח הפקר עד תום זמננו".

דוד, תושב שדרות, הוסיף: "אין הרתעה - גם בערב חג לא עוזבים אותנו. צריך להפסיק עם מדיניות ההכלה, אנחנו לא שטח הפקר, אנחנו תושבי מדינת ישראל. הילדים בטראומה, אפילו תגובה לא הייתה. אני כבר לא יודע למה לצפות. חייבים לשים סוף לזה, גדל פה דור שלא יודע מה זה לחיות בלי רקטות שעפות לו מעל הראש".

כאמור, שבע רקטות קרקע אוויר נורו הלילה והתפוצצו באוויר, כאשר מערכת האזעקה הופעלה במושבים פטיש, רנן, דורות ובמרחב רצועת עזה. חמש רקטות נורו לעבר שטח ישראל, ושתיים נורו לעבר הים בשטח הרצועה. לא הופעלו מיירטים על פי מדיניות.