כתב אישום תקדימי הוגש נגד תושב נתניהו בשנות ה-40 לחייו, בגין זיוף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, על רקע ניסיונו להכשיר רכב ממוגן לנסיעה.

חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה בנתניה פתחו בחקירה תקדימית בנושא זיוף כלי רכב ממוגן והכשרתו לנסיעה. זאת ברקע מגמה הולכת וגוברת של שימוש בכלי רכב ממוגנים בקרב גורמים עבריינים ברחבי המדינה, בשל חששם מהתנקשויות בהם וכסמל למעמד עברייני.

מחומר החקירה עולה כי החשוד, תושב נתניה, נתפס כשהוא נוהג בג'יפ מסוג לנדקרוזר, כאשר הרכב ממוגן בכל חלקיו, מה שהוסיף למשקל הרכב מאות קילוגרמים - דבר המהווה סכנה בטיחותית לנוסעי הרכב ולשאר משתמשי הדרך.

בעל הרכב הונחה לפרק את המיגון ולהעביר את הרכב מבחן רישוי מחדש וזאת על פי תקנות התעבורה. למרות הנחיית השוטרים, הגיע הנאשם למכון רישוי בהרצליה עם רכב אחר מאותו סוג, אליו הוצמדה לוחית רישוי התואמת לרכב הממוגן וכך קיבל רישיון תקף לרכב.

למחרת ביצוע הטסט, הרכב הממוגן נצפה שוב בנסיעה ברחבי נתניה כשמי שנוהג בו הוא גורם עברייני המקורב לבעל הרכב. אמש הוגש כתב אישום תקדימי נגד החשוד. לצד הגשת כתב האישום הגישה המשטרה בקשה לחלט את הרכב בשווי מוערך של כ-300 אלף קלים, כיוון ששימש לביצוע העבירה.