בעקבות הירי הבלתי פוסק בעיר לוד בתקופה האחרונה, הושג הסכם הודנא בין משפחות הפשע בתיווכו של ראש העירייה יאיר רביבו, בו נרשם: "שני הצדדים מתחייבים ונשבעים על הקוראן להודנה, הפסקת אש שתחל היום מידית למשך שלושה שבועות עד ליום ראשון 2.7.23. כל צד מתחייב לשמור על שקט מלא ולקחת אחריות מלאה על אנשיו. אם תהיה בעיה, יש לפנות מייד לראש העיר, כדי לפתור את הבעיה". 

רביבו טען היום (ראשון) בגלי צה"ל: "שב"כ צריך להיכנס לטיפול באלימות ולפגוע קצת בדמוקרטיה - המדינה נכשלה בלספק ביטחון אישי. צריך אכיפה ביד קשה, אין למשטרה כלים אפקטיביים לטפל בפשיעה".

מסע חיסול חסר תקדים ביפיע: חמישה נרצחו באירוע ירי

לאחר מכן אמר כי הושג הסכם ההודנא כאמור בתיווכו: "המשפחה פנתה אליי וביקשה שאתערב - הבהרנו ששקט יענה בשקט. זה מסמך חברתי-קהילתי, חרטתי על דגלי להפוך כל אבן כדי להגן על ביטחון התושבים. אין פה שום דבר חדש, המשטרה עושה את זה שנים". 

מוחמד אבו שריקי, חבר מועצת העיר לוד, הגיב לדברים: "אם המשטרה לא מסכימה, אני רוצה כחבר מועצה ונציג אוכלוסייה בלוד שישמיעו לנו מה הפתרונות שלהם. המשפחה הזאת פנתה לראש העיר שיתערב כדי למנוע ירי ורצח וכל מיני דברים כאלה. מאחר וראש העיר הוא של כולם, הוא נענה לבקשה. המשפחה גם הזמינה אותי למפגש הזה. ראש העיר הזמין ללשכה נציגים משני הפלגים וכולם הגיעו, ביניהם היה שייח אחד שהוא מהמשפחה. העלינו כמה נקודות שיתחייבו וישמרו על ה'הודנה' במשך שלושה שבועות". 

עוד המשיך והוסיף: "תרשום אצלך, ואחרי חודשיים או חודש תדבר איתי או עם ראש העיר ואז אנחנו נראה אם ה'הודנה' הזאת היא לטובת העיר או לא. אנחנו כמגזר הערבי שבאופן כללי מדמם, מבקש 'הצילו' ואף אחד לא עונה - לא ראש הממשלה, לא משטרה, לא מפקד מחוז, לא מפקד מרחב, לא שב"כ, לא כלום. מה לעשות? אנחנו כמו בן אדם רזה שעומד לטבוע ומבקש מישהו שיציל אותו. אנחנו מבקשים מאנשי החוק להתערב בשביל לשים קץ לאלימות, לפשיעה, לרצח. ראש העיר ואני לא יכולים להתערב למשטרה מה לעשות. רוצים לעשות חיפוש? בבקשה". 

לדבריו: "למה אנחנו לא בוטחים במשטרה? לפני חודש כמעט נרצח אחד בתוך תחנה מרכזית, אזור מלא אנשים, מסגד, מסעדות, בתי מרקחת, מרפאה, ויש שם מצלמה עם זום. אתה יודע מה זה? אני יושב בעירייה במוקד העירוני, המרחק שמגיעה המצלמה הזאת? לא ייאמן. איפה המשטרה? למה לא נעצרו אנשים? אתה יודע למה? כל ילד בחברה הערבית אומר, 'כל אלה שעושים פשיעה הם סייענים של השב"כ, אחרת היו עוצרים אותם מזמן', לכן אנחנו יזמנו את הצעד הזה וננסה אותו. אני בטוח שבעוד חודש המשטרה תגיד 'תודה רבה, כל הכבוד'". 

לסיום, אמר בכאב: "כואב לי וחורה לי שהמצב בלוד לא בסדר. שמונה אנשים נרצחו רק בלוד מתחילת השנה ועד עכשיו, ביניהם ילדים, אישה. החברה שלנו אלימה, אין ויכוח. החברה שלנו לא שומעת לשייחים? אין ויכוח. הדור הזה מאוד קשה. אבל משפחה פנתה לראש העיר, הוא לא יכול להגיד להם 'אני לא יכול לעשות כלום'. דרך אגב, ההודנה הזאת נעשתה ביום שישי, ברוך השם, עד עכשיו שומרים על זה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM