נתונים מטרידים: העלייה החדה והדרמטית בפשיעה במגזר הערבי בכלל ובתחום מקרי הרצח בפרט אמורה להכניס את מערכת אכיפת החוק לסנכרון בטרם נגיע לאובדן שליטה מוחלט.

"לא יושבים על הגדר": השב"כ יכנס לפעולה במלחמה בפשע המאורגן? בכיר לשעבר משיב
מסע חיסול חסר תקדים ביפיע: חמישה נרצחו באירוע ירי

מנתונים שהעבירה אתמול משטרת ישראל אל עו"ד פיני פישלר עולה כי בשנת 2022 כולה אירעו 140 מקרי רצח ברחבי המדינה מתוכם 35 מקרים במגזר היהודי בעוד ש–105 האחרים במגזר שאינו יהודי ורובו המכריע המגזר הערבי. עוד עולה כי באותה שנה הוגשו 50 כתבי אישום בסך הכל היינו כ–35 אחוזי פענוח בלבד כשבמגזר הערבי עומדים אחוזי הפענוח על כ–20 אחוזים בלבד.

עוד עולה כי נכון ל–17 באפריל 2023 נרשמו ברחבי המדינה 61 מקרי רצח בגינם הוגשו עד כה 14 כתבי אישום בלבד זאת בשעה שכ–80 אחוז מכלל מקרי הרצח, 49 מקרים התרחשו במגזר הערבי. 

החמור מכל כפי שעולה מנתוני המשטרה הוא כי בעוד שבשנת 2022 דווח על 20 אחוזי פענוח במגזר הערבי שהבשילו לכדי הגשת כתבי אישום  בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הנתון הזה הצטמצם משמעותית והוא עומד על קצת יותר משמונה אחוזים פענוח עם הגשת ארבעה כתבי אישום בלבד.

חשוב להבהיר כי מאז ה–18 באפריל ועד היום מספר מקרי הרצח במגזר הערבי הכפיל את עצמו בתוך פחות מחודשיים כאמור ומספר הקורבנות נושק ל–100 בני אדם שחוסלו במסגרת מאבקי הכח , הסכסוכים ויריבויות בין ארגוני הפשיעה והעבריינים כשחלקן שילמו מחיר חיים בנסיבות של חילול כבוד המשפחה לכאורה. 

המחוזות הבולטים במקרי הרצח הם מחוז מרכז, צפון וחוף ואחריהם המחוז הדרומי. בירושלים מספר מקרי הרצח בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עומד על חמישה מקרים לעומת ארבעה בלבד בכל שנת 2022.