הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

השופטים שקיבלו את טענות עורכי הדין מור עטיה ושגיא אקו שקו ההתקשרות בין חוקרים לבין עדים איננו בשום אופן קו חסוי או פרטי.

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

לפרטים נוספים אודות עו"ד מור עטיה לחצו כאן

על פי הבקשה, מדובר בכתב אישום שהוגש נגד תושב הצפון בשנות החמישים לחייו שהואשם כי ביצע במשך למעלה מעשר שנים עבירות מין קשות בבתה של בת זוגו מאז היתה בת 8. הסנגורים עורכי הדין עטיה ואקו שגילו כי היו התכתבויות בין החוקרת לאחת העדות המרכזיות בתיק, ביקשו לקבל אותן אולם היתה התנגדות עיקשת מצד הפרקליטות והמשטרה. מדובר היה בהתכתבויות תוך כדי ניהול החקירה שמעולם לא נחשפו ולא הועברו לידי ההגנה ואפילו לא לידי הפרקליטות.

עורך הדין שגיא אקו (צילום: אורלי אייל-לוי)
עורך הדין שגיא אקו (צילום: אורלי אייל-לוי)

הסנגורים ביקשו לחייב את חוקרות המשטרה לחשוף את כל התכתבויות הוואטסאפ שנערכו וכאמור הרכב השופטים קיבל את הבקשה וציין כי האיזון שצריך שייערך בעניין שכזה הוא בין הפגיעה בפרטיות העדה והחוקרות  במידה פחותה כמו גם  ביעילות עבודת הגורם החוקר לבין חשש לפגיעה כלשהי בהגנת הנאשם וביכולתו של בית המשפט להגיע לחקר האמת.

"כפי שטען בצדק הסנגור, עצם קיומם של מסרונים בין העדה לבין החוקרות הוכח. לפיכך אין עסקינו כאן ב״דיג במים עכורים״. טענת המאשימה, שלפיה, לדעתה (על סמך דברי העדה) אין עוד מסרונים איננה מעלה ואיננה מורידה שכן ככל שאין מסרונים, כנטען, לא יהיה בידי ביהמ״ש דבר שאותו ניתן יהיה לחשוף", כתבו השופטים והוסיפו: "קו ההתקשרות בין חוקרים לבין עדים איננו בשום אופן קו חסוי או פרטי. הטעם לאי העברת תוכנו באורח אוטומטי (במסגרת "חומר חקירה") נעוץ בהיותו טכני במהותו...בתיק שלפנינו, על נסיבותיו המיוחדות, בהחלט ייתכן שתקשורת זו חרגה מהמקובל ומההגדרה ׳"טכני". לפיכך יש מקום לשקול לחרוג מכלל אי ההעברה".

בית המשפט גם הדגיש כי חששה של המאשימה בדבר השלכות רוחביות איננו לטעמם ומכיוון שמדובר בעדה מיוחדת התקשורת המדוברת היא בעלת ייחוד ולכן הם הורו שכל החומר יועבר לבית המשפט  וככל שביהמ״ש יסבור שאין בחומר כדי להועיל לבירור האמת, הוא לא יועבר לעיון הצדדים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר