אל קבוצות המחאה הפועלות בימים אלו ביתר שאת הצטרפה החל מסוף השבוע גם מחאת מתנדבי המשטרה ובה חבריה מאיימים להפסיק את התנדבותם לאלתר באם החוק יעבור. בקבוצת טלגרם חדשה שנפתחה תחת הכותרת "מתנדבי משטרת ישראל" נוסחה עצומה- מחאת מתנדבי מתמשטרת ישראל בהפיכה המשטרית, עליה מתבקשים החברים לחתום.

חלק מהחברים ששמעו על הרעיון הציעו להפסיק את ההתנדבות כבר עתה ולא להמתין לתוצאת ההצבעה בשני השבוע. אחרים ביקשו לפנות לשיח אולם ישנם שכבר הודיעו למפקדי התחנות אליהם הם כפופים כי לא ימשיכו בהתנדבות בשעה זאת . כיוון שמדובר במכפיל כח נוכח גל ההתפטרות במשטרה נראה כי הפסקת הפעילות של מתנדבים תהווה מכת מחץ לארגון האכיפה הגדול במדינה המונה 32,000 שוטרים בסך הכל.

נציין כי בחצי השנה הראשונה של 2023 הצטרפו לארגון כ – 1,000 שוטרים אולם יחד עם זאת התפטרו 850 שוטרים נוספים.  בשנתיים האחרונות חשוב להדגיש משמעותם של המתנדבים היא אקוטית למשטרה ולתחנות האזוריות אחרת לא מעט ניידות ישארו מיותמות ותושבים לא יקבלו שירות כלל.

השבוע במשטרת פתח תקווה לדוגמא יצאו שוטרים במשמרת ערב לעבודה כשבניידת שוטר בלבד ללא בן או בת זוג לניידת וזאת "אין שוטרים " כפי שהסביר לנו שוטר סיור ותיק. עתה במשטרה נערכים לקראת תוצאות החקיקה כשברקע ברור לכולם כי העברת החוק עלולה להסלים את המחאות באופן קיצוני ולשם כך תתקיימנה הערכות מצב על סמך מידע מודיעיני ומעקב אחר ההתפתחויות ביומיים הקרובים.

משטרת ישראל משקיעה רבות בבניין כוח האדם. באופן טבעי, כבכל מקום עבודה, גם במשטרת ישראל קיימת תחלופת כוח אדם כל העת, כל אחד מסיבותיו האישיות.

נדגיש כי המשאב הארגוני החשוב ביותר שנותן שירות לציבור הוא המשאב האנושי. כ-32,000 השוטרים והשוטרות הפועלים במסירות ובכל ימות השנה לביצוע מגוון המשימות שלפתחה של המשטרה ולמען הציבור, ופיקוד המשטרה ימשיך לדאוג לבטחונם, צרכיהם ורווחתם של כלל המשרתים בחייל