שריף אניס שיח' אל-עיד ואיברהים נידאל שיח' אל-עיד, שני בני דודים, נרצחו השבוע מירי חולף בסמוך למחלף להבים בזמן ששהו ברכבם. דודם, עאמר אל-זעמלי, סיפר בשיחה עם "מעריב" על השניים. "הם היו אנשים טובים מאוד, היו מתפללים, יש להם לב טוב. הם היו מקסימים. בני 22 ו-21. בשנת 2017, אבא של שאריף, נרצח על ידי משפחת אבו לטיף, הייתה קטטה וירי והאבא נרצח. מאז נוצרו בעיות, על שטויות", ציין. 

חשד לרצח כפול בדרום: בני דודים מרהט נורו למוות ברכבם
הרצח הכפול ברהט: תושב העיר נעצר בחשד למעורבות בירי
"טירוף כזה לא היה": הרופא שטיפל בקורבנות החיסול ברהט משחזר

עוד הוסיף: "הם לא רצו עוד סכסוכים. אני לא מבין למה הם לא עזבו אותם, הם היו בדרך הביתה, המתינו להם וארבו להם עם נשקים. האח הפצוע שניצל סיפר לי שהם נצמדו לרכב, הרגו את הנהג במקום. הדם יצא כמו ברז מים, כל הדם נשפך בתוך הרכב והוא תפס את ההגה כדי שהרכב לא יתהפך עד שהוא פגע במעקה ונעצר. אם היה עובר שם אדם אחר היה נהרג במקום, לא היה אכפת להם מחפים מפשע הם יצאו במטרה להרוג. זה פשע נוראי, זה עבר כל גבול". 

איתמר בן גביר בביקור ברהט. צילום: ארנולד נטייב

הוא האשים את האופן שבו מטפלת המשטרה בסוגיה: "המדינה והמשטרה צריכים להתעורר. זה יכול להגביר את המצב. מה מחכים שיהיו 200 הרוגים? בשנה הבאה 400? החיים קשים מאוד. אם זה היה קורה בבאר שבע או בתל אביב, איך המשטרה הייתה פועלת? הרוצח של האבא לא נתפס עד היום והתיק נסגר. חיי אדם מאוד זולים. זה ביזיון. אחותי האמא סובלת, בעלה נרצח, הבן נרצח, הבן השני פצוע בבית החולים וכנראה יהיה נכה".

בנוסף, הוא אף הביע ביקורת מפתיעה כלפי השייחים בעיר: "יש לנו ברהט שייחים, אם הם היו מתערבים הם היו מסיימים את המצב הזה. אבל הם לא רוצים להתעסק בזה. הם כביכול מייצגים את המגזר, אבל זה לא קרה. מ-2017 אף אחד לא הציע לסולחה. היום לצעירים יש ראש אחר לגמרי, היום לצעיר אין מה להפסיד, זאת בעיה".

לסיום, אמר בכאב: "המשטרה חייבת להגביר את האכיפה, לא יכול להיות שבנאדם ירה דקות ארוכות, ישרוף את הרכב ועדיין לא הגיע שוטר. אם הייתה לי אלטרנטיבה אחרת, לא הייתי נשאר דקה אחת ברהט. אני מבוגר, קשה להתאקלם בחוץ. אנחנו חיים במנטליות אחרת. אני חושב כל יום על לעזוב את רהט, לעיר אחרת אולי לאופקים או באר שבע אבל ההתאקלמות תהיה קשה".