יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן מתח היום (שני) ביקורת חריפה על היועמ"שית גלי בהרב מיארה, זאת במהלך השתתפותו בכנס ועידת המשפט ה-12 בלשכת עו"ד. "מה שמצדיק את העיכוב בכינוס הועדה לבחירת שופטים, זה מושג שכבר כמעט שכחנו מה הוא - רצון הציבור, רצון העם", ציין. 

היועמ"שית בפנייה לבג"ץ: לכפות על לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
היועמ"שית מבהירה לבג"ץ: "צריך לפסול את ביטול עילת הסבירות"

"סתימת הפיות שמתנהלת בבריונות במדינת ישראל בחצי השנה האחרונה מתנהלת באוניברסיטאות, כנסים, בציבור, ותאמינו - גם בוועדות הכנסת. ההוכחות אל מול עיניכם. יושבים פה הרבה אנשים שיש להם מה להגיד בפאנל, הסכמתי לשבת לצידם. יש בקהל אנשים שבבריונות ינסו לסתום לי את הפה, וזה לא דמוקרטי. אסיים בזה שאיאבק על הדמוקרטיה הישראלית - פירושה שיש דעות, ויכוח, ובסופו של דבר מתנהלת הצבעה ומתקבלת הכרעה", הוסיף.

מוקדם יותר, פנתה היועמ"שית בפנייה חריגה לבג"ץ,  בבקשה לקבל את העתירה שהוגשה נגד שר המשפטים יריב לוין, ולכפות עליו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. עד כה, סירב לוין לכנס את הוועדה, עד להשלמת השינויים שביקש לבצע בה, במסגרת הרפורמה המשפטית. 

שמחה רוטמן בוועידת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
שמחה רוטמן בוועידת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

רק אתמול, פרסמה היועמ"שית את עמדתה הרשמית לבג"ץ, לקראת הדיון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות, כחודש וחצי לאחר שהתיקון עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בפרסום, הביעה מיארה את התנגדותה אליו: "לראשונה בתולדות מדינת ישראל נשללה סמכותו של בית המשפט הגבוה לצדק לדון ולהושיט סעד לפרט ולציבור, בהתאם לשיקול דעתו השיפוטי העצמאי; וזאת דווקא בהקשר רגיש וחיוני מאין כמותו של הביקורת השיפוטית על פעולותיהם של העומדים בראש הרשות המבצעת".