מלחמת חרבות ברזל: כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד מאיר חג'ג' וגולן גרבי מבאר שבע, בגין גניבת ציוד מזירת הטבח במסיבת הטבע בסמוך לקיבוץ רעים, בעוד המקום הוגדר כשטח צבאי סגור.

חילופי האש עם חיזבאללה נמשכים: שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל
"כל כך הרבה אור נלקח מהעולם": שורדת המסיבה ברעים מתקשה להיפרד
עד ממסיבת הטבע ברעים: "שכבה לידי צעירה בת 24, מחוררת בכדורים עם עיניים פקוחות"

מכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום פלילי, עולה כי יממה לאחר הטבח נסעו הנאשמים עם אדם נוסף לכיוון עוטף עזה, ונתקלו במחסום משטרתי. השוטר עדכן אותם כי אין כניסה לאזור מכיוון אופקים, אך כיוון שהשלושה ציינו בפניו כי באו לעזור לנפגעים הציע להם שינסו להיכנס מכיוון נתיבות.

פריטים שנותרו בשטח המסיבה בנובה  (צילום: ארנולד נטייב)
פריטים שנותרו בשטח המסיבה בנובה (צילום: ארנולד נטייב)

השלושה המשיכו בנסיעתם ונכנסו לאזור בו נערכה מסיבת נובה, למרות שהוגדר כאמור כשטח צבאי סגור. עם הגעתם סיירו השלושה במקום ואספו רכוש רב השייך לאזרחים אשר נרצחו במתקפת המחבלים. בין היתר גנבו תכשיטים, ציוד מקצועי ורכוש אישי.

לנאשמים מיוחסות עבירות של כניסה למקום צבאי וגניבה בנסיבות מחמירות. בנוסף, לחג'ג' מיוחסת גם עבירה של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, לאחר שבחיפוש בביתו נתפסו עשרות גרמים של סם מסוג MD.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציין עו"ד ציון קינן כי: "המשיבים נכנסו לשטח צבאי סגור על מנת לגנוב רכוש השייך לנפגעי מתקפת הטרור של חמאס אשר נרצחו או נמלטו על נפשם, כל זאת טרם שככו הקרבות וטרם פונו גופות הנרצחים".