בית המשפט המחוזי בלוד גזר שמונה חודשי שירות וקנס בסך כרבע מיליון ש"ח על לאה ויצמן, לשעבר מנהלת נציגות אל על ברומניה, לאחר שסייעה לחשב אל על לגנוב עשרות אלפי יורו. הפרקליטות הגיעה עם ויצמן להסדר טיעון במסגרת גישור פלילי, 12 שנים לאחר ביצוע העבירות. השופטת דנה מרשק מרום הודיעה כי היא מסכימה לכבד את ההסדר, "בעיקר בשל הקשיים ראייתיים המשמעותיים שעלו בתיק".

ראש ממשלת קטאר: "המו"מ על הפסקת האש הגיע למבוי סתום" | זו הסיבה
דיווח ערבי: טנקים של צה"ל החלו לנוע למרכז העיר רפיח

על פי כתב האישום בו הודתה ויצמן, בעת שהיא עבדה כמנהלת נציגות אל על ברומניה, היא סייעה לחשב אל על, שמעון פרץ, לגנוב כספים במזומן ב-18 מקרים שונים בסך כולל של מעל ל-65,000 יורו.

האירועים התרחשו בשנת 2012, כאשר ויצמן מורה לעובדות הנציגות להעביר אליה מזומנים תוך שהיא מנצלת לרעה את הסמכויות בהן החזיקה בנציגות אל על.

מי שביצע את הגניבה בפועל הוא החשב, שמעון פרץ, אשר דיווח דיווחים כוזבים במערכת החשבונאות של אל על בכדי להסתיר את הגניבות. לאחרונה, פרץ הורשע בגין מעשיו והפרקליטות דורשת להטיל עליו מאסר בפועל.

השופטת מרשק מרום כתבה: "כתב האישום מגלם את חלקה של הנאשמת בפרשה, כאשר הנאשמת סייעה לנאשם 1 ובכך פגעו השניים בקניינה של חברת אל על והפרה את האמון בינה לבין מעסיקה. בנסיבות רגילות ייתכן והיה ראוי לשקול עונש מאסר בפועל, אולם התביעה נתקלה בקשיים משמעותיים בהעדת עדות תביעה מרכזיות".

על ויצמן הוטלו 8 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי במידה ותעבור פעם נוספת עבירת גניבה וקנס בסך 230,000 ש"ח. בנוסף, בית המשפט הוציא נגד ויצמן צו עיכוב יציאה מהארץ, עד לסיום ביצוע עבודות השירות.

המחאה נגד הסיוע לרצועת עזה (צילום :צו 9)