הגננת אילנה סויסה הורשעה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהוגש כתב אישום נגדה בחודש שעבר, על פיו התעללה ממושכות בילדי הגן והאכילה אותם בכוח תוך הטחת אגרופים.

מתי כספי מגיב לראשונה לסערה סביבו: "טוב שזה עשה רעש"
"תזמון תמוה": האם תוכנת הרוגלה "פגסוס" חזרה לפעולה נגד אזרחים? | פרסום ראשון

בית המשפט גזר עליה שבע שנות מאסר, 18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום השחרור מן המאסר ופיצוי בסך של 5,000 ש"ח ביחס לכל פעוט, המצטברים לסכום כולל של 90,000 ש"ח. בין מעשיה של סויסה היו דריכתה על ראשו של אחד הפעוטות משך זמן ממושך עד שהצליח להתחמק ממנה, צביטת והכאת פעוטות, דחיפתם בכוח לתוך הלולים, מתן חבטות ובעיטות, זריקת משחקים לעברם שפגעו בהם ועוד.

יותם בן זכר, אביו של אחד הפעוטות בגן, סיפר ל"מעריב": "חיללו לי את הגוף והנשמה. ראיתי סרטונים של הילד שלי נגרר ברצפה, היא בעטה בו והתעללה בו, הראו לי עשרה מקרים, כ-18 ילדים חטפו שם".

מטעם בית המשפט נמסר בפסק הדין כי "יש לדחות מכל וכל את טענת הנאשמת כי בשל תקופת עומס שחשה לנוכח נסיבותיה המשפחתיות או לנוכח עומס בעבודה בעת ביצוע העבירות היא שהובילה אותה לביצוע העבירות. אין כל סיבה שתצדיק אלימות, בריונות והתעללות כלפי פעוטות חלשים אשר לא יכולים להגן על עצמם. גננת שנמצאת בעומס כזה או אחר צריכה לעזוב את עבודתה או לקבל עזרה ולא לפרוק את קשייה על פעוטות בצורה בלתי מתקבלת על הדעת".

תגובת עו"ד של אילנה סויסה, עו"ד קובי בן שעיה: הצדדים הגיעו להסדר טיעון מוסכם לאחר מו"מ שבמסגרתו כתב האישום תוקן לקולא ונמחקו כ100 אירועים מכתב האישום המקורי, לאור קשיים ראייתים, הדבר קיבל ביטויי בגזר הדין ע"י בימ"ש שציין שההסדר הינו על הצד המקל.  מרשתי בחרה לקחת אחריות על מעשיה שבוצעו בתקופה רגישה, מורכבת וחריגה ביותר בחייה".

עוה׳ד עמית חדד, נחמי מיזליש וולק ונועה מילשטיין אשר מייצגים את ההורים וליוו אותם כנפגעי עברה: "זהו יום עצוב. גננת שהתעללה עשרות פעמים בקטנים שבקטנים מבלי שאיש השגיח, או ראה. רק בזכות ערנותם של ההורים הפסיק הסבל הנורא שעברו הפעוטות. בגזר הדין בית המשפט ביטא חלק מהסבל הגדול שגרמה הגננת המתעללת.

עוה׳ד עמית חדד (צילום: אפרת אשל)
עוה׳ד עמית חדד (צילום: אפרת אשל)

אנו מודים לפרקליטות מחוז דרום על עבודתה הנחושה למגר את התופעה המסוכנת הזו. מבחינת ההורים תם ולא נשלם בכוונתנו להגיש תביעה אזרחית כדי שהמשפחות יפוצו על הנזקים האדירים שנגרמו להם וכדי להעביר מסר  מרתיע לכל גננת שמעלה בדעתה להרים יד וכל מוסד חינוכי שמעסיק גננת כזו".