שופט ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר היום (רביעי) על הגננת אילנה סויסה 7 שנות מאסר, פיצוי בגובה 90,000 ש''ח ומאסר על תנאי.

חשד לרצח: אישה בשנות ה-40 לחייה נמצאה מחוסרת הכרה בדירתה בב"ש
סוף לשמועות: ערן חייא לא חוסל, אך הוא בצרות לא פחות גדולות

כזכור, סויסה הורשעה, על פי הודאתה, בריבוי עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ובריבוי עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי. סוויסה עבדה כגננת במעון ויצו בשדרות במשך שנים ארוכות וב-12 השנים האחרונות כמובילת כיתה בתינוקייה שם. מדובר במעון מפוקח של משרד החינוך בו מותקנות מצלמות. בתקופה שבה בוצעו העבירות בהן הורשעה, היו בכיתתה 18 פעוטות.

העבירות שפורטו בכתב האישום כללו מאות מקרי התעללות נפשית וגופנית, ביניהם בין השאר אירועים בהם: דרכה על ראשו של פעוט לאורך זמן, צביטות, חבטה באמצעות מקל של מגב, מכות אגרוף, הטחה מגובה לתוך הלול ועוד מעשים קשים. במהלך הדיון הנאשמת ביקשה סליחה, הביעה חרטה ולקחה אחריות על מעשיה והוסיפה שהיא מתביישת במעשיה.

השופט הדגיש בפסק הדין שסויסה יצרה ארבעה מעגלי פגיעה: הפעוטות עצמם, משפחותיהם ובמעגל השלישי – הציבור הרחב. הוא קבע: "אין לך הורה אשר לא שואל את עצמו, עת נחשפת פרשה חדשה, האם זה גם קורה בגן הילדים של בני? למה ביתי בוכה כשאני משאיר אותה בגן בבוקרו של יום? האם אני לא רואה משהו? וכיוצ"ב שאלות שמטרידות את שלוות הנפש." במעגל הרביעי, נמצא ציבור הגננות. לדבריו סויסה הכתימה "את כלל ציבור הגננות".

הפגנות הורים נגד גננות מתעללות (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות הורים נגד גננות מתעללות (צילום: אבשלום ששוני)

השופט קבע ש"ראוי להטיל עליה עונש כבד ומכאיב", כזה שירתיע את הנאשמת וגם אנשי חינוך אחרים ובפרט גננות, מלבצע מעשים דומים. הוא דחה את טענת הנאשמת על כך שעומס שחוותה מנסיבות משפחתיות ובעבודה הביאו אותה לבצע את מעשיה. ביהמ"ש פסק: "אין כל סיבה שתצדיק אלימות, בריונות והתעללות כלפי פעוטות חלשים אשר לא יכולים להגן על עצמם". 

בתום הדיון מסרה עו"ד הילה דרימר יאיר, מפרקליטות מחוז דרום: "בית המשפט גזר היום 7 שנות מאסר על הגננת אילנה סוויסה משדרות. הנאשמת הורשעה בעבירות אלימות והתעללות רבות ב-18 פעוטות שהיו תחת אחריותה. בית המשפט העביר היום מסר חד וברור כי יש להעניש בחומרה את מי שהייתה אחראית לפעוטות רבים תחת פיקוחה ולמעשה פגעה בהם באלימות ותוך גרימת נזקים רבים. אנו תקווה כי מסר זה יהדהד ויילמד על ידי כל מי שלוקחת על עצמה לטפל בפעוטות חסרי ישע".