היום (חמישי), נגזר דינן של ליטל ברסי בעלת הגן של טולי ברמלה והסייעות בטי זייתון וענבר דוניו. כבוד השופט ארז מלמד גזר על שלוש נשות הצוות האחרונות בפרשה: על ליטל ברסי בעלת הגן נגזרו 16 חודשי מאסר בפועל ו-2000 ש"ח פיצוי לכל נפגע עבירה. על ענבר דוניו נגזרו שמונה חודשי עבודות שירות ועל בטי זייתון נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות. 

מארב משטרתי הביא לתפיסת שני מבוקשים כשברשותם אקדחים
הסתער עם סכין לעבר לוחם ונוטרל: סוכל ניסיון לפיגוע דקירה בירושלים

ארבע הסייעות רוחמה סעד, נירית שוויד, אורלי שרגני וחני צאצאשווילי כבר מרצות את עונשן כבר מתאריך 30.4.23 בכלא נווה תרצה. חמש שנות מאסר, ארבע שנות מאסר וחצי, ארבע שנות מאסר ושלוש שנות מאסר וחצי בהתאמה.

הסייעות מ"המשפחתון של טולי רמלה" נכנסות לכלא, צילום: הורים מגן טולי

בטיעונים לעונש לפני כחודשיים ביקשה פרקליטת מחוז מרכז, עו"ד יעל תרם, לגזור על ליטל ברסי שנתיים מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר בפועל על הסייעת בטי זיתון ושנת מאסר בפועל על הסייעת ענבר דוניו, זאת לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות בעניין העונש במסגרת עסקת טיעון שנחתמה בנוגע לעבירות עצמן. כעת, הנושא הועבר להכרעת כבוד השופט ארז מלמד. 

השופט ארז מלמד מתוך גזר הדין: "אלמלא מצלמות האבטחה האלימות לא הייתה מתגלה והיה נותר קשר השתיקה. אין צורך להכביר מילים על חומרת המעשים של הנאשמות. ליטל הבעלים ומנהלת הגן עודכנה על ידי ההורים על סימני חבלה של הילדים, צפתה במצלמות תדיר ותכוף, עודכנה על ההתנהלות האלימה מצד סייעת והייתה מודעת לאווירה האלימה.

בטי זייתון שתקפה שמונה פעוטות, כל אותן עבירות אלימות ותקיפה, נעשו ללא סיבה, הצדקה לאלימות כלשהי. ענבר דוניו תקפה שמונה פעוטות גם היא. הנאשמות הותירו חותמן על הפעוטות וכך תיארו הורי הפעוטות שהעידו על הנזקים שנגרמו לילדיהם הרכים בשנים. התמודדות של הילדים עד כה, הטיפולים הנדרשים ועוד. ההורים תיארו כיצד ליטל ברסי הוליכה אותם שולל. אני מפנה לתיקון חוק העונשין גם אם לא רלוונטי לעניינו".

ג'ני אלבו, אמא לילדה בגן: "חיכינו לרגע הזה שנים ארוכות ומדובר כמובן בסגירת מעגל. שום עונש לא יספק אותנו על מה שהן כולן עשו לילדים שלנו. אנחנו מתמודדים ונמשיך להתמודד עוד שנים רבות עם ההשלכות של המעשים שלהן אך אין ספק שהיום תם הפרק החשוב הזה בחיים שלנו ונוכל סוף סוף להמשיך להתמקד אך ורק בלשקם את המשפחות שלנו. העובדה שליטל תכנס לכלא היא משמעותית מאוד עבורנו כמי שכל העת הכחישה שמשהו קורה בגן ולא לקחה שום אחריות"

אלונה דניאל, מטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים מרגע התפוצצות הפרשה: "ארבע שנים של סיוט מתמשך להורים פגעי העבירה, מגיע היום לסיום ההליך הפלילי. ליטל ברסי טענה בתחילה "לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי" אך לאחר שנה וחצי הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום, וליטל הודתה בתקיפת הפעוטות, ומניעת האלימות כלפיהם על ידי שאר הצוות. צוות שלם של הגן הטיל טרור על הפעוטות בניהולה של ליטל ברסי, ולא היHתה אף אחת להושיע אותם ממעשי הזוועות.

לאחר 4 שנים מחשיפת הפרשה, אנחנו ראינו עוד ועוד גננות וסייעות שפגעו בילדים בדרכים קשות מאוד. מדובר במכת מדינה ועל כל המערכת למגר אותה, להחמיר בענישה ולתקן מיידית את חוק המצלמות כך שיעזור במניעת  האלימות כלפי ילדי הגיל הרך במסגרות היום."