במשטרת מחוז תל אביב בכלל וביחידה המרכזית (ימ"ר) בפרט עוקבים בדריכות אחר מעצרו של ערן חייא, ראש ארגון הפשיעה מהגדולים והמשמעותיים בישראל, שנעצר כפי שפרסמנו בשבוע שעבר בברוקלין בחשד לביצוע עבירות כלכליות, וממתינים להחלטה של בית המשפט בברוקלין בעניינו. 

בן גביר בדרך לאולטימטום משלו? "לנתניהו יש הרבה טעויות, יש לי דרישות ממנו"
"לא מחויבים לשלושה שבועות": מקורבו של גנץ רומז - הוא לקראת יציאה מהממשלה

אם יוחלט להאריך את מעצרו ולהמשיך בארצות הברית את ניהול משפטו בנוגע לאותן עבירות כלכליות לכאורה, ברור לחוקרי ימ"ר תל אביב כי הם יצטרכו להמתין עד לסיום ריצוי עונשו שם ושחרורו, וזאת במטרה להשלים את בקשת הסגרתו לישראל והעמדתו לדין בארץ בגין מעורבותו בחיסולו של שמעון ארביב באמצעות פיצוץ מטען שהוצמד לאופנועו באור יהודה וכן לניסיונות החיסול של אלי מוסלי, מראשי ארגון הפשיעה היריב. 

במידה ובית המשפט יורה על שחרורו למעצר בית, או יקבל את טיעוניו לפיהם לא היה מעורב בביצוע עבירות כלכליות כלל, תבקש המדינה את עיכוב ביצוע שחרורו על מנת להשלים את בקשת ההסגרה שכבר הוגשה על ידי הפרקליטות. כל זאת, כדי להביאו לישראל ולהעמידו לדין בגין אותן פרשות חמורות.

מכאן או מכאן, הימים הקרובים עלולים לגרום לזעזועים בעולם הפשיעה במחוז תל אביב, זאת  בשל העובדה שהסגרתו של חייא לישראל עלולה לשלוח אותו בסופו של יום לתקופה ארוכה וממושכת בכלא בישראל, אירוע שיכול להביא לקריסתו של ארגון הפשיעה. אסור להתעלם מהאפשרות שגם מאחורי הסורגים, חייא יוכל לנהל את ענייניו, אם כי בימ"ר מרכז מצביעים על עדי המדינה ששיתפו פעולה עם המשטרה בשתי פרשות חמורות והובילו למעצרם של 15 מאנשיו הבכירים של חייא ואנשי הביצוע שלו. 

עד מדינה מארגונו של ערן חייא שהיה מעורב בניסיון לחיסולו של ראש ארגון הפשיעה אלי מוסלי (צילום: דוברות המשטרה)
עד מדינה מארגונו של ערן חייא שהיה מעורב בניסיון לחיסולו של ראש ארגון הפשיעה אלי מוסלי (צילום: דוברות המשטרה)

גורם בכיר במשטרה מחזק את הפרטים: "כרגע אנחנו לא פקטור במעצר שלו בברוקלין. אנחנו עם שבע עיניים לכל תרחיש או החלטה, כדי לא לאבד את ההזדמנות להסגרתו לארץ והעמדתו לדין כאן. התיקים שלו סגורים מבחינת התשתית הראייתית והוא נקשר אל האירועים בצורה ישירה וברורה. נראה מה תהיה ההחלטה ואז נקדם את הצעדים שלנו. כמובן שהיינו רוצים שיוסגר לישראל ויישפט כאן על העבירות החמורות ביותר לרבות רצח, אבל שוב, זה לא בידיים שלנו".