במשך תקופה ארוכה שנפרסה לאורך שנים, פגע תושב ירושלים, כיום קשיש בשנות ה–80 לחייו, בשש מנכדותיו בגילאי 4 עד 12 וביצע בהן עבירות מין חמורות לרבות אונס.

נוטש את הליכוד? גלנט מגיב לחרושת השמועות בישיבת הסיעה
ההחלטה הדרמטית בהאג: לצערנו זה רק קצה הקרחון

חקירת הפרשה החלה לפני כחודש כסמויה בעקבות מספר תלונות שהתקבלו ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ציון במחוז ירושלים, אודות חשד למעשים מתועבים שביצע הסב בכמה מנכדותיו כולן קטינות והאחת בת ארבע. כבר ביום ה–30 באפריל נעצר הסב לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט.

בשבוע שעבר הוגשה נגדו הצהרת תובע ואתמול הגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות מין חמורות לרבות אונס כל זאת כשעל פרטיו הוטל צו איסור פרסום מחשש לפגיעה נוספת בקורבנות.

במסגרת החקירה שהתנהלה במשטרה בשבועות האחרונים, נחקרו מספר בני משפחתו הקרובה, בחשד כי היו מודעים למעשיו ולא דיווחו על כך. עוד עלה במהלך החקירה במשטרה, כי במרוצת השנים שחלפו וכפי הנראה במטרה למנוע תלונות כלפיו, שילם החשוד מאות אלפי ש"ח כמעין "דמי שתיקה". בנוסף עלה כי החשוד הועסק בהסעתם של ילדים למוסדות חינוך.

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון, רפ"ק משה לויטן, סיפר: ״מיד עם קבלת התלונות במשטרה בחודש שעבר, נחשפנו למסכת עבירות מין חמורות ומתמשכות של סב בנכדותיו, מעשים שהתרחשו לפני לא מעט שנים. ביצענו את פעולות החקירה ברגישות המתבקשת, תוך התגברות על המורכבות הכרוכה בחלוף הזמן, וקשר השתיקה בתא המשפחתי שאמור להיות הכי מוגן שיש עבור אותן נשים שהיו ילדות.

על אף הזמן הרב יחסית שחלף בין המעשים לתלונה שקיבלנו, נאספו די ראיות ועדויות מקורבנותיו ומסביבתו שחיזקו את חומרת החשדות נגדו לעבירות מין, שבהן גם מעשי אונס. כאבא לילדים קטנים, במהלך החקירה לא יכולתי להישאר אדיש לחומרת המעשים של החשוד, לגילאים הקטנים של הילדות באותה העת, ולפגיעה הקשה שחוו במקום שהיה אמור להיות הכי מוגן עבורן עם סבא שלהן.

למרות דמי השתיקה והעובדה שהסיפור נשאר בתוך המשפחה במשך שנים רבות, הצלחנו לחשוף את המעשים המזוויעים, ולעשות כל שביכולתנו בכדי למצות את הדין עם החשוד שביצע אותם״.

התובע בהאג על צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט (צילום:יחצ)