הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

בהודעה שפרסם המשרד לתקשורת הודיע המשרד כי הוא מתריע על כוונתו להתחיל פעולות אכיפה נרחבות בשבועות הקרובים שתכלול, לדבריהם, מאות יצרנים ויבואנים שלא עומדים בחוק. במשרד מזהירים כי חברות שינסו לעמוד בחוק בשלב הטיעונים אינן פטורות מאחריות, והעיצום הכספי יישאר בעינו. 

"מטרת החוק להסדרת הטיפול באריזות, תשע״א -2011 הנה לקבוע הסדרים לעניין ייצור אריזות וטיפול בפסולת אריזות שנועדו לצמצם את כמות פסולת האריזות ולמנוע הטמנתה ולעודד שימוש חוזר באריזות לשם הקטנת ההשפעה השלילית הסביבתית של אריזות ופסולות אריזות". מסביר עורך הדין איתי אנשל ומוסיף "הסמכות לקביעת הסדרים והטלת אחריות מורחבת על יצרנים ועל יבואנים בנוגע לסימון האריזות ולביצוע מחזור לרבות קביעת יעדים הנו בידי השר להגנת הסביבה. בימים אלו הוגשו עשרות של עיצומים כספיים במאות אלפי שקלים כנגד יבואנים ויצרנים מפרים לכאורה אשר לשיטת הרשות חובתן בין היתר להתקשרות עם גוף מוכר לקיום חובות היצרן, למניעת השלכת פסולת אריזות שלא בהתאם להסדר להפרדת פסולת  אריזות, לחובת רישום לרבות חובת דיווח."

עורך הדין איתי אנשל (צילום: יח''צ)
עורך הדין איתי אנשל (צילום: יח''צ)

לא המילה האחרונה
"לנקנסים זכות טיעון בהתאם לחוק", מסביר עורך הדין אנשל ומוסיף "זכות תגובה להודעת כוונת חיוב שהוצעה להם קודם להשתת בקנס ולהגשת ערעור לבית במשפט השלום לבחינת ותקיפת המעשה המנהלי של הרשות. תקיפה זו בכלים ובהתנהלות הנכונה יש בה להביא להפחתה דרמטית של העיצומים עד כדי ביטולם. זאת יש לעשות באמצעות עורך דין הבקי ברזי המשפט המנהלי בכלל, בחינתו ותקופתו של המעשה המנהלי בפרט וניסיון בהתמודדות אל מול קנסות מנהליים אלה."

לסיכום אומר עורך הדין אנשל: "קיום הוראות החוק מחייבת כל אזרח ותאגיד אולם קנסות מנהליים אינם גזירה משמיים יש לפעול במהירות להפחתתם וביטולם בכלים המשפטיים הנכונים״.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר