המשטרה עצרה את תושב ג'דיידה מכר בן 28, לאחר שבחיפוש יזום נמצאו ברשותו כלי נשק מוסלקים. השוטרים החלו בחיפוש בחצר הבית, במהלכו חשפו באדמה נשק מסוג אקדח 9 מ״מ ומחסנית עם תחמושת עטופים בשקית ניילון.

לאחר שהוטח אדם מבוגר על הרצפה: נחקרו שוטרי מג"ב מהאירוע בהר מירון
התחקיר נגד מירי רגב יוביל לכתב אישום? "יש לכאורה עבירות שוחד והפרת אמונים"

החשוד נעצר על ידי השוטרים לחקירה בתחנת גליל מערבי, בסיומה נכלא ובהתאם לצורך החקירה וממצאיה המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו. במשטרה מציינים כי "תפיסת אמצעי הלחימה מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים של שוטרי מרחב אשר במחוז חוף למען שלום הציבור הנורמטיבי".

באירוע אחר ביישוב המפונה, ערב אל עראמשה, נתפסו אמצעי לחימה נשק 'קרלו' עם מחסנית, תחמושת ורימון רסס. גורמים במשטרה מציינים כי תפיסות הנשקים ואמצעי לחימה בחברה הערבית הזולגים לידי גורמים עברייניים ממשיך ללא פשרות ובמסגרת זו נעצר קטין בן 16 שהחזיק ברשותו שלא כדין את אמצעי הלחימה (אמל"ח) והתחמושת, כאמור.

לדבריהם, במסגרת המאבק בהחזקת נשקים ואמצעי לחימה בלתי חוקיים הזולגים לידי גורמים עבריינים למטרות פליליות וכחלק מסכסוכי הדמים בחברה הערבית, פעלו שוטרי תחנת נהריה במחוז חוף לאיתור וסיכול עבירות אלו. בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בבית המשפט.