העימות המתוקשר בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי בצל הניסיון לבזות את המפכ"ל ולהודיע לו באמצעות כלי התקשורת כי החליט להדיחו חודש קודם פרישתו המאושרת על ידי הממשלה וזאת כפוף לשימוע, דחק מהכותרות יממה אולי מהקשות שידעה המשטרה והמדינה כולה. זאת, בעקבות חמישה מקרי רצח בתוך יממה, בהם שלושה קורבנות במגזר הערבי (שניים מתוכם בחיסול כפול), קורבן יהודי וקורבן נוסף אריתראי.

מדינה פלסטינית? מגל: "המדינה נכנסת להזיה, טרפת"; וכך הגיב כספית
ממשל ביידן עודכן: ישראל מעריכה - זה מה שגרם לתקרית ברפיח | דיווח

הפשיעה משתוללת ברחובות בעיקר במגזר הערבי, אבל מסתבר שהיא מגיעה למרכז הארץ ולתל אביב, כשהיריעה של המשטרה ככל הנראה קצרה מלסכל כל אירוע.

זה התחיל עם רצח מזעזע ואכזרי במושב נווה ימין שם נמצאה גופתו של יאיר בוזגלו, צעיר כבן 27 כשהוא לא רוח חיים ועליו סימני אלימות. שכנים שנזעקו לזירה, מספרים על צעיר שהיה כפות ברגליו ובידיו, תושב כפר סבא ששכר יחידת דיור במושב תקופה לא ארוכה.

בהמשך דווח על חיסול כפול בקרית אתא, זאת במסגרת סכסוך עקוב מדם בין משפחות סוועאד לחלדי.

היממה עוד לא הסתיימה ובמהלך הלילה דווח למשטרה על אירוע ירי בג'אסר א-זרקא, שם קיפח את חייו צעיר בן 26 תושב המקום בעת שהיה סמוך לביתו. הצעיר מוכר למשטרה, אולם בהערכה ראשונית עלו מספר כיווני חקירה בכל הקשור לנסיבות האירוע וזאת בין היתר בשל סכסוך קרקעות, סכסוך כספי או סכסוך עסקי כמו גם סכסוך בין משפחות בכפר. 

החקירה הוטלה על היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה והיא תצטרך לטפל בפרשה שמונה את הקורבן ה-74 של המגזר הערבי מאז ראשית שנת 2024.

אירוע רצח נוסף נרשם ברחוב ההגנה שבדרום תל אביב, שם במסגרת קטטה המונית שהתגלעה בין נתינים זרים מאריתריאה במסגרת המאבק בין תומכי המשטר למתנגדיו, תוך שימוש באלות, סכינים וגרזינים נדקר למוות צעיר בשנות ה-20 לחייו. כוחות משטרה שהוזנקו למקום עצרו כ- 20 מעורבים. 

"פשוט מפחיד להסתובב ברחובות. אין מקום אחד שבו בטוח, לא במגזר הערבי ולא במגזר היהודי. זה צעיר שנרצח בדירה שלו בנווה ימין באכזריות מחליאה, ירי בלי הפסקה למרות תפיסות הנשקים במגזר ואפילו אלימות במסגרת היריבות בין האריתראים. חייבים לעשות משהו כדי להשיב את השקט והביטחון לרחובות", אמרה תושבת המרכז.