בתום חקירה שנמשכה אמש (שלישי) למעלה מ-12, שעות שוחררו נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב לשעבר השופט בדימוס איתן אורנשטיין ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה לביתם, בתנאים מקבילים, לרבות ערבות עצמית על סך 20 אלף שקלים כל אחד מהם.

אפי נוה יושעה? ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תדון בנקיטת הליך משמעתי

נבהיר, כי אורנשטיין נחקר כ-13 שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בחשד לעבירות של מרמה, שוחד והפרת אמונים. הוא שיתף פעולה עם חוקריו, כמו גם נוה, שנחקר בגין אותן החשדות, נותר בחקירה כשלוש שעות נוספות והשתחרר רק סמוך לחצות.

צריך להבין, כי השניים, אשר נחשבים לעורכי דין מהבכירים במדינה, עוכבו לחקירה לאחר שבוצע חיפוש בבתיהם ובמהלכו התייחסו להקלטות שנחשפו לפני מספר שבועות בכלי התקשורת. כמי שמכהנים כעורכי דין מהשורה הראשונה בישראל ואחד מהם אף כיהן כנשיא בית משפט מחוזי, הם מכירים היטב את רזי המשפט והחוק וסיפקו הסברים, לכאורה, לחוקרים, אם כי לא הודו בעבירות שיוחסו להם.

איתן אורנשטיין (צילום: אריק סולטאן,פלאש 90)
איתן אורנשטיין (צילום: אריק סולטאן,פלאש 90)

בשלב, הזה נבדקות גירסאותיהם על ידי חוקרי היאח"ה, גם מול נציגי הפרקליטות ורק לאחר סיום הבדיקה יוחלט באם יש צורך לבצע השלמות ולזמנם לחקירה נוספת, או להעלות שלב ולגבש תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. חשוב לציין, כי האישור לפתיחה בחקירה, במיוחד כשמדובר בשופט בכיר בדימוס, ניתן לאחר בחינה ראשונית מדוקדקת, כך שהחקירה לא הייתה נפתחה אלמלא עלה חשד הרבה מעבר לסביר לביצוע העבירות החמורות. יחד עם זאת, לא ניתן עתה לפסול אפשרות כי התיק ייגנז כמו בפרשת נוה הקודמת, שנחשפה על ידי הדס שטייף.

בכל מקרה, במסגרת הבדיקה הנוכחית יצטרכו החוקרים והגורמים בפרקליטות לגבש החלטה באם יש מקום, צורך והצדקה לזמן לחקירה גם השרה לשעבר איילת שקד, שכיהנה בראש מערכת המשפט ובחלק מהדברים שמה נקשר למעורבות, לכאורה, עם מעשיו של נוה.