פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד האסיר עודה קוטייר (41) לאחר שבמספר פעמים שונות שיחד סוהר במטרה שיכניס לו חפצים שונים לכלא.

מהלך אימים על הסוהרים: ראש ארגון הפשיעה קוטייר עודה נעצר בכלא
"מנהל את ענייניו מהכלא": ראש ארגון הפשע שממשיך לסבך את שב"ס

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום פלילי עולה, כי במהלך חודש מרץ 2021 בשל מסוכנתו ישב קוטייר באגף הפרדה בכלא שקמה. באותה העת פנה קוטייר אל עבדאללה עזאם, אחד הסוהרים שעבד באגף, וביקש ממנו בעבור תמורה כספית להכניס עבורו חפצים לכלא.

עזאם נענה לבקשתו ואף מסר לקוטייר את מספר הטלפון הנייד שלו, על מנת שאנשים מטעמו של קוטייר יוכלו לצור קשר עזאם. בהמשך, פנה קוטייר לעזאם והודיע לו כי הוא רוצה ציוד אך לא פירט את תוכנו. לאחר שהשניים הגיעו להסכמה על התשלום, יצר איש מטעמו של קוטייר קשר עם עזאם, והשניים תיאמו מקום מפגש ומועדים, לשם יגיע נהג עם המשלוח. במועדים שנקבעו קיבל עזאם את החפצים להעברה וכן קיבל באותם משלוחים כסף בסכומים שנעו בכל פעם בין 2,500-3,000 ₪.

עודה קוטייר (צילום: אבשלום ששוני)
עודה קוטייר (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך עבודתו באגף העביר עזאם את החפצים לקוטייר על גופו או במטענו האישי. בין החפצים שהעביר היו כפפות לאימון, חבלי קפיצה, חומרים קוסמטיים שונים, בשמים, סיגריות אלקטרוניות ורגילות, אוכל ביתי שאשתו של קוטייר הכינה, נעליים ועוד. בנוסף, מספר חודשים לאחר כניסתו של קוטייר לאגף, הכניס עזאם לתאו של קוטייר טלפון נייד ומטען. לאחר שהודיעו לקוטייר כי הוא עתיד לעזוב את האגף בקרוב, הוא מסר את הטלפון הנייד ואת המטען חזרה לעזאם שדאג להעבירם לשליח מטעמו.

במהלך תקופה של כשמונה חודשים, נתן קוטייר לעזאם באמצעות אחרים סכום של כ-20,000 ש"ח במזומן. לקוטייר יוחסו עבירות של מתן שוחד והחזקת ציוד קצה רט"ן (טלפון סלולרי) בבית הסוהר.

במקביל הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד עבדאללה עזאם במסגרתו יוחסו לו עבירות של לקיחת שוחד, הכנסת ציוד קצה רט"ן לבית הסוהר והעברת ציוד קצה רט"ן לאסיר.

זאת לאחר שבתחילת החודש היחידה המרכזית של מחוז מרכז פיצחה ארגון פשיעה מג'לג'וליה ובהתאם לממצאי החקירה והתשתית שגובשה, הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגד עודא קוטייר ושותפיו בגין עבירות איומים וכן החזקת סמים ואמצעים טכנולוגיים אסורים בין כתלי הכלא.