פרסום ראשון: הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לדון מחדש בהחלטתה למנות את עו"ד סמי ישראל לתפקיד שופט בבית משפט השלום באילת, זאת לאחר שכבר נקבע תאריך להשבעתו כשופט.

לאחר הפרסום מעריב: האם גם שופט בכיר בעליון בסכנת הדחה?

ההחלטה לפתוח מחדש את מועמדותו של עו"ד ישראל למשרת שופט, לאחר שנבחר לתפקיד באופן סופי, הינה רעידת אדמה של ממש. ייתכן מאוד והוועדה תחליט לחזור בה מהמינוי של עו"ד ישראל לתפקיד שופט - אירוע נדיר ביותר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוועדה לבחירת שופטים קיבלה את ההחלטה לאחר פרסום מעריב אודות עתירה שהגישה בעניין זה לבג"ץ עמותת 'חוקתי - חרדים למדינה ולשלטו הציבורי', אותה מייצג עו"ד שמעון שמואלי.

עו"ד סמי ישראל צפוי להיות מושבע לשופט בסוף חודש יוני. בשל כך, הוועדה לבחירת שופטים תתכנס במיוחד באמצע חודש יוני בכדי לדון מחדש במועמדותו לאור הטענות הקשות שהועלו בעתירה שהגישה עמותת חוקתי.

גורמים בסביבת הוועדה מסרו למעריב כי עו"ד סמי ישראל יקבל את הזכות להגיב לטענות נגדו בדיון המיוחד שייערך בעניינו, אך אם לא יצליח להסביר את התנהלותו - חברי הוועדה צפויים לבטל את מינויו לשופט. בוועדה לבחירת שופטים סרבו להתייחס באופן רשמי לטענות החמורות שהועלו נגד עו"ד סמי ישראל.

עו''ד שמעון שמואלי (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד שמעון שמואלי (צילום: באדיבות המצולם)

עו"ד שמעון שמואלי מסר למעריב: "אנו מברכים על החלטת הועדה למינוי שופטים אשר נהגה כפי המצופה ממנה ותתכנס בשנית לדון במינוי של המועמד לשיפוט, עו״ד סמי ישראל.  מדובר בהישג מרשים ביותר לעמותת 'חוקתי' אשר פעלה בעניין ללא לאות".

"לאחר החזרת הדיון לוועדה לבחירת שופטים, הוועדה תוכל לתקן את הטעות הקשה שבוצעה במינויו של עו"ד סמי ישראל לתפקיד שופט. לא ייתכן שמי שעובר על החוק, על האתיקה, מסתיר ביקורת נגדו מצד רשות החברות ומבקר המדינה יקבל תמריץ חיובי בדמות כס השיפוט. טוב יעשה עו״ד סמי ישראל לו יסיר את מועמדותו בעצמו וימנע ממבוכה מול הוועדה. עמותת 'חוקתי' תמיד תהיה בחזית לשמירה על טוהר המידות".

כזכור, עמותת חוקתי – חרדים למדינה ולשלטון הציבורי, הגישה לבג"ץ ביום רביעי שעבר עתירה נגד החלטת הוועדה לבחירת שופטים למנות את עו"ד סמי ישראל כשופט בבית משפט השלום באילת.

לטענת 'חוקתי', עו"ד סמי ישראל "הסתיר מן הועדה את הביקורת החריפה ביותר שהוטחה כנגדו על ידי רשות החברות ומבקר המדינה, לא ציין את דבר קיום הביקורות בעניינו כפי הנדרש בשאלון האישי, ובכך סימא את עיניי חברי הועדה ותימרן אותם לבחור בו כשופט בישראל".

הטענות בעתירה נגד עו"ד ישראל הן כי הוא מכהן בתפקיד יועץ משפטי של האגודה לתרבות דיור במשך 27 שנים, למרות שהתקופה הרצופה המותרת עומדת על שש שנים שלאחריהן נדרשות 3 שנות צינון.

בעתירה נכתב כי עו"ד סמי ישראל המשיך לכהן בתפקידו למרות ביקורת חריפה שנכתבה על כך בדו"ח רשות החברות ובדו"ח מבקר המדינה, וכי הוא הסתיר את עצם הביקורת נגדו מחברי הוועדה לבחירת שופטים. בשל כך, ב'חוקתי' דורשים להורות לוועדה לדון מחדש במועמדותו של עו"ד סמי מיכאל לתפקיד שיפוטי. כאמור, הוועדה תדון מחדש בהחלטה למנות את עו"ד סמי ישראל לכס שיפוט.