בתום חקירה סמויה משותפת שניהלו חוקרי מחוז ירושלים במשטרה יחד עם הביטוח הלאומי, רשות המיסים ורשות התאגידים, נעצרו ארבעה תושבי המרכז בחשד לעבירות הונאה בהיקף הנאמד במיליוני שקלים. 

הסעיף שבמחלוקת בעסקת החטופים: "הדיל" הסודי בין ארה"ב למצרים וקטאר | דיווח
לקראת עסקה? נתניהו ייפגש עם גוטליב, שטענה: "אני יזמתי את הפגישה"

תחילה נעצרו בראשית השבוע שעבר על ידי חוקרי היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) של מרחב ציון במחוז ירושלים במשטרה, שני תושבי באר יעקב וכן תושבת רמלה, כולם בשנות ה-30 לחייהם, ובשני האחרון התייצב במשטרה חשוד נוסף, תושב רמלה בשנות ה-30 לחייו גם הוא ובסיום חקירתו נעצר. 

מדובר כאמור בחקירה סמויה שהתנהלה במהלך החודשים האחרונים, אשר עסקה בחשד לעבירות הונאה ומרמה במסווה של מענקי "עבודה מועדפת" לחיילים משוחררים ובחשד לאי דיווח על הכנסות לרשויות המס. 

בתחילת השבוע עברה החקירה למישור הגלוי, עת נעצרו על ידי בלשי יל"פ ציון שלושה חשודים, שני תושבי באר יעקב ותושבת רמלה בשנות ה-30 לחייהם, בחשד למעורבותם בעבירות מרמה שבוצעו בהיקף מוערך של כ-2.5 מיליון שקלים.

במסגרת מעצרם של החשודים, בוצע חיפוש שבמהלכו נתפסו סכום כספי רב, טלפונים ניידים, רכב, ממצאים נוספים ומסמכים הקושרים את חלק מהמעורבים לפחות לחשדות החמורים. 

חלק מהחשודים שנעצרו והועברו לחקירה, הובאו בפני בית המשפט ומעצרם הוארך. הבוקר יובא החשוד הנוסף שנעצר אמש אף הוא לדיון בעניינו. חקירת המשטרה יחד עם גורמי האכיפה האזרחיים נמשכת.