פרסום ראשון: עורך הדין סמי ישראל ביקש מבג"ץ לבחון הטלה של חיסיון על עתירה שהגישה עמותת "חוקתי" כנגד החלטת הוועדה למינוי שופטים למנות את ישראל לשופט.

לאחר הפרסום במעריב: האם גם שופט בכיר בעליון בסכנת הדחה?

ישראל כתב לבג"ץ כי הוא מודע לחשיבות הפרסום של הדברים, אך הוסיף כי "הדיון בתיק וחשיפת המידע הכלול בנספחים המוגשים לבית המשפט עלולים לפגוע במשיב ובקרובים אליו פגיעה בלתי מידתית, מה עוד שגם אם תסתיים העתירה בדחייה מוחלטת ומלאה שלה, כפי שמקווה המשיב, הרי שעצם פרסומה עלול להטיל על המשיב – כאדם וכשופט – כתם שלא ימחה".

שופט העליון אלכס שטיין דחה את בקשתו של ישראל להטיל חיסיון על התיק. כזכור, בעתירה שהוגשה על ידי עמותת "חוקתי" באמצעות עו"ד שמעון שמואלי ופורסמה לראשונה באתר מעריב, נטען כי ישראל הסתיר מהוועדה לבחירת שופטים דו"חות של רשם החברות ומבקר המדינה בה הועברה ביקורת על העסקתו כיועמ"ש האגודה לתרבות הדיור.

לאחר פרסום הטענות במעריב, הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לקיים דיון מיוחד שיבחון מחדש את מינויו של עו"ד סמי ישראל לשופט בבית משפט השלום באילת. לדברי גורמים בוועדה לבחירת שופטים, החזרת הדיון לוועדה לבחירת שופטים, ימים לפני השבעת אדם לשופט במשכן הנשיא, הינה אירוע חריג ביותר שלא זכור שהיה כמותו. השרה אורית סטרוק דרשה לקיים באותו המעמד דיון גם במסקנות נציב תלונות השופטים נגד שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב.