היועצת המשפטית לממשלה הודיעה לבג"ץ כי הוקמה ועדה מייעצת לבחינת תנאי כליאתם של המחבלים שנעצרו במהלך מלחמת חרבות ברזל, וכי צה"ל פועל בכל העת בכדי לשפר את תנאי הכליאה במתקן שדה תימן.

ליברמן: "איראן מתכננת לנו שואה בשנתיים הקרובות, תוכנית השמדה"
"אין ברירה - חייבים להיכנס": קריאות בצפון הארץ למלחמה בתוך לבנון

מתקן הכליאה בבסיס שדה תימן הוקם לאחר השבעה באוקטובר, שם נכלאו בין היתר מחבלי הנוח'בה שהשתתפו בטבח השבעה באוקטובר ונטלו חלק במעשי האונס, הטבח וההתעללות בקיבוצים.

תקיפת המחבלים במתחם בית הספר של אונר"א. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

האגודה לזכויות האזרח, רופאים למען זכויות אדם, המוקד להגנת הפרט וארגוני שמאל נוספים עתרו לסגירת מתקן הכליאה בשדה תימן בשל התנאים הירודים בהם מוחזקים העצורים במתקן הכליאה.

"בהמלצת הפרקליטה הצבאית הראשית, ובאישור שר הביטחון, ביום 28.5.24 מינה הרמטכ"ל ועדה מייעצת לבחינת תנאי כליאתם של עצורי מלחמת 'חרבות ברזל' במתקני הכליאה שבאחריות צה"ל", נכתב בתגובת המדינה.

בהמשך פורט כי "תפקידה של הוועדה לבחון את תנאי הכליאה, את דרכי הטיפול בכלואים, את ניהולם התקין של מתקני הכליאה המצויים באחריות צה"ל ואת התאמתם להוראות הדין וכללי המשפט הבינלאומי. הוועדה המייעצת החלה לפעול, והתבקשה להגיש את המלצותיה לרמטכ"ל תוך 21 יום מיום מינויה. עוד יצוין, כי הוועדה המייעצת עדכנה את רשויות הצבא כי בכוונתה להפיץ לציבור בימים הקרובים "קול קורא" לקבלת מידע בסוגיות בהן עוסקת הוועדה".