מתי ייפסקו פיצוצי רימוני הרסס במסגרת היריבויות בין עבריינים או כחלק מניסיונות לאיים או להטיל אימה על אנשי עסקים ועורכי דין? זו השאלה שצריכה להעסיק בימים אלו את משטרת ישראל במיוחד לנוכח מה שקרה ביממה האחרונה, בתל אביב, ברמת השרון ובאשקלון. 

ניסה להימלט ונורה: כוחות הביטחון עצרו מבוקש בטול כרם
לאחר השמועות על מצבו הרפואי: רה"מ נתניהו בצעד חריג

האירוע הראשון התחולל בשכונת כוכב הצפון בתל אביב שעה שרימון רסס הושלך לעבר חצר ביתו של עורך דין מתחום הנדל"ן, ברחוב רופא המחתרות, התפוצץ וגרם נזק רב ללא נפגעים בנפש.

כוחות משטרה גדולים שהוזעקו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי. הכוחות אספו ממצאים וראיות מהזירה, איתרו מצלמות אבטחה ופתחו בסריקות בחיפוש אחר חשודים שנמלטו מהזירה. החוקרים איתרו מצלמות אבטחה והם מנסים לעקוב אחר פרטי האירוע.

3 רימוני רסס שנגנבו ככל הנראה מצה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
3 רימוני רסס שנגנבו ככל הנראה מצה''ל (צילום: דוברות המשטרה)

באירוע שני שהתחולל במהלך הלילה הושלך רימון רסס לעבר בית פרטי בשכונת ברנע באשקלון. במקרה הזה סבורים במשטרת מרחב לכיש סבורים כי מדובר בסכסוך בין עבריינים.

החוקרים אספו ממצאים באירוע זה, ואת שרידי הרימון העביר חבלן משטרה להמשך מיצוי ראיות במעבדות החבלה והזיהוי הפלילי של המשטרה. גם כאן נפתחו סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים במעשה והחקירה בראשיתה.

האירוע האחרון נרשם בשעות הבוקר שעה שלבית נטוש שבבעלות איש העסקים אלי טביב ברמת השרון הושלך רימון רסס, שפיצוצו הסב נזק לחצר הבית. גם אירוע זה הסתיים ללא נפגעים והמשטרה פתחה בחקירה.

חשוב לציין כי השימוש ברימוני רסס מעצים את חומרת האירועים ומהווה סיכון ממשי לחיי חפים מפשע וזאת תוך כוונה להטיל אימה ומורא על עבריינים אחרים או לחילופין אנשי עסקים במטרה לסחוט מהם כספים או אתנן אחר.