בית משפט השלום בבאר שבע הורה לשחרר צעיר לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו מכיוון שהחזיק באקדח איירסופט. בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה, וקבע כי לפי החוק מותר להחזיק את האקדח.

במהלך הדיון בבקשת המשטרה להאריך את המעצר, אמר נציג המשטרה כי ייתכן ויוגש כתב אישום נגד הצעיר בגין החזקת האקדח, זאת מכיוון שהאקדח "יכול לירות כדורים במהירות עצומה" ש"יכולה לפגוע באדם ולהמית".

עו"ד תאמר אסדי, שייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, דרש לשחרר את העצור: "מדובר בנשק צעצוע, לא בנשק מוסב והוא לא יכול להמית אדם ולא לירות כדורים חיים. במשך כל השנים שאני עו"ד לא ראיתי כתב אישום על נשק מסוג זה".

השופטת אחינועם צוריאל מתחה ביקורת על החלטת המשטרה לעצור את הצעיר: "לא מצאתי כי הממצא שנמצא ברשותו של המשיה מקים עילת מעצר. למיטב ידיעתי החזקת אקדח איירסופט אינה אסורה על פי חוק וניתן לרכוש אקדח מסוג זה אצל משווקים מורשים אשר קיבלו רישיון מיוחד לכך".

עוד הוסיפה השופטת צוריאל כי "אין כל דרישה על פי חוק להוציא רישיון לשאת אקדח מסוג זה. טענת המשטרה כי מדובר באביזר מסוכן, אין משמעותה כי הוא אסור בהחזקה". השופטת צוריאל הורתה לשחרר את הצעיר ללא כל תנאי.