פרשת סחר בסמים באמצעות הטלגראס, שהחלה במעצר שליח (בלדר) והתפשטה עד לסוחרים הבכירים, כולם תושבי חיפה והצפון, נחשפה על ידי חוקרי תחנת משטרת גולן במרחב כנרת שבמחוז הצפוני של המשטרה, והובילה לכדי חמישה כתבי אישום חמורים שהגישה יחידת התביעות של המחוז כנגד שליחים וסוחרים ביניהם ראש הרשת. במהלך פעולת המשטרה, נתפסו סמים בכמויות גדולות ואפילו רימון רסס שהוחזק בביתו של אחד המעורבים. 

השמחה לא שלמה: "נועה ארגמני לא יכולה לתקשר עם אמה"
בראש של סינוואר: האם מצב מנהרות החמאס ברצועה גרוע משחשבנו?

בכתבי האישום שהוגשו כנגד המעורבים מפורט כבר בראשיתם כי הטלגראס הינו אפליקציית תקשורת המתאפיינת ביכולת להציע שירותי תקשורת בעלי יכולת הצפנה גבוהה במיוחד, כמו גם היעדר אחסון. האפליקציה מוחקת קבצים אחרי פרק זמן מוגדר, ומתריעה בפני השולח באם גורם כלשהו מצלם מסך על מידע מסוים.

את הפלטפורמה הזאת, ניצלו גורמים עבריינים לטובת הקמת רשת לסחר בסמים זאת באמצעות קבוצה בתוך הטלגראס המכונה טלגראס המאפשרת לסוחרים וללקוחות לנהל זירת מסחר בטוחה גם בתחום הסמים.

הכל החל לכאורה ב–20 במרץ השנה סמוך לשעה 19.00 אז הגיע הנאשם, שדרכו, נחשפה הפרשה כולה, למחסום משטרתי בצומת בית המכס בכביש 91, ולמרות שהשוטרים כרזו לו לעצור, המשיך הנהג דניאל רובינשטיין, 25, מטירת הכרמל, בנסיעה לכיוון קצרין.

תפיסה גדולה בצפון  (צילום: דוברות המשטרה)
תפיסה גדולה בצפון (צילום: דוברות המשטרה)

השוטרים דלקו בעקבותיו והצליחו לאתר אותו ולבצע את מעצרו. בחיפוש ברכב נמצאו בתוכו שקית מגבונים, סמים וחומר תחליף לסם מסוכן. מבירור שערכו נמצא כי באמצעות אפליקציית הטלגראס, מקבל רובינשטיין פניות מסוחרי סמים שמציעים לו לרכוש את הסמים.

חוקרי המשטרה התחקו אחר הנאשם, היו ערים לעסקאות שביצע במהלכן רכש סמים ובאמצעותו, תוך שהם נחשפים למעורבים נוספים, בהם סוחרי משנה וגם מנהיג הרשת או כפי שהוא כונה ראש החץ, איתרו כמויות גדולות של סמים, פיצחו את השיטה לסחר בסמים והקודים שהוצפנו בין המעורבים, תפסו רכבים שרשומים בבעלות חלק מהמעורבים, לצרכי חילוט וזאת מהסיבה שהושגו לכאורה בדרכי פשע וגם רימון רסס שנתפס בארון בסלון ביתו של אחד הנאשמים. 

חשוב להדגיש כי מנהיג החבורה, שבחר היטב את הבלדרים ואת סוחרי המשנה, באמצעות הפיץ ושיווק את הסמים, הצמיד לכל אחד מהם רכבים מושכרים וזאת כדי לטשטש ככל שניתן את הפעילות האסורה. כאמור, החקירה המסועפת הובילה לכתבי אישום חמורים שהוגשו בשבוע שעבר בבית משפט השלום בקריית שמונה.