בבית משפט השלום בנצרת הוגשה הצהרת תובע כנגד תושב נצרת שנעצר כבר לפני כשבועיים במהלך פעילות של שוטרי המחוז הצפוני, לאחר שברכבו נמצאו אקדח ושלוש מחסניות.

במחוז הצפוני במשטרה, שם נאבקים במיגור הפשיעה במגזר הערבי ובאירועי הירי מאמינים שמדובר בסיכול של אירוע פלילי חמור. מתחילת השנה נתפסו על ידי שוטרי המחוז הצפוני כ-500 אמצעי לחימה בניהם רובים מטענים וטילי לאו.

מדובר באירוע מיום ה-28 במאי השנה שעה שבמסגרת פעילות של לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז צפון בעיר נצרת, הבחינו הכוחות במספר חשודים ליד רכב שעוררו את חשדם. החשודים ניסו להכשיל את השוטרים בעבודתם בכך שמסרו כי הרכב אינו שייך להם אך בחיפוש על גופו של אחד מהם נתפס מפתח המתאים לרכב. 

האקדח שאותר על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
האקדח שאותר על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

כוח המשטרה שנכח במקום לא ויתר, וכיוון שסבר שמדובר בחשש לאירוע פלילי חמור, החליט לבצע חיפוש בתא המטען שם נחשף לאקדח ו-3 מחסניות. 

החשודים נעצרו לתחנת המשטרה ובסיום חקירה מאומצת הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד המרכזי תושב נצרת. במחוז צפון במשטרה מציינים תפיסה של מעל ל-500 כלי נשק ואמצעי לחימה מאז תחילת שנת 2024 ובכללם, 106 רובים , 158 , אקדחי 122 רימונים,  111 מטענים ופצצות ולבנות חבלה,  שרות מחסניות ותחמושת רבה.