בתום מצוד של בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה בשיתוף לוחמי יחידת מג"ל, נעצרה חולייה המונה שני תושבי טמרה, כאשר ברכב שבו נסעו נתפסו השניים עם 10 לבנות חבלה. כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. 

פעם נוספת: רימון הושלך לעבר בניין מגורים בפתח תקווה
עטוף בניילון: המשטרה איתרה אקדח ורימון רסס בג'דידה מכר

פעילות מבצעית זו של שוטרי מחוז צפון ולוחמי יג"ל הובילה לסיכול פיגועים פלילים משמעותיים, זאת על פי החשד במסגרת סכסוכים בין ארגוני הפשע. במהלך השבועות האחרונים ניהלו חוקרי ימ"ר צפון חקירה במסגרת פרשייה ממוקדת לסיכול אירועי רצח במסגרת המאבק בין כנופיות וארגוני הפשע תוך שימוש במטעני חבלה.

מעצר תושבי טמרה (צילום :דוברות המשטרה)

בשישי האחרון נערכו לוחמי יחידת היג"ל וכוחות בילוש של המחוז הצפוני לסיכול החוליה שברכבה אמצעי לחימה משמעותיים. גורמים במשטרה סיפרו למעריב כי "הכוחות המבצעיים שנפרסו במארבים ותצפיות זיהו את הרכב ולאחר מרדף סמוך לצומת ייבור הוא נעצר. בזמן מעצר הרכב בוצע ניסיון בריחה רגלית של החשודים שבסופו של דבר נעצרו. בחיפוש ברכב אותרה שקית במושב הקדמי שהכילה 10 לבנות חבלה שביכולתן לגרום להרס רב ולפגיעה קשה בחיי אדם".

למקום הוזנקו חבלני משטרה שטיפלו בזירה והעבירו את הממצאים להמשך בדיקה ומיצוי ראיות במעבדות החבלה והזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. שני החשודים תושבי טמרה בני 21 ו-31 נעצרו ובהתאם לבקשת המשטרה מעצרם הוארך עד ליום חמישי הקרוב. חקירת המשטרה נמשכת. 

לבנות החבלה של תושבי טמרה (צילום: דוברות המשטרה)
לבנות החבלה של תושבי טמרה (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב משנה אייל הררי, מפקד ימ"ר צפון: "היחידה המרכזית של המחוז הצפוני מנהלת מלחמת חורמה חסרת פשרות בשיתוף כלל יחידות המחוז ולוחמי מג"ב כנגד ארגוני הפשיעה, כנופיות הפשע, אירועי הרצח והסחר באמל״ח לא חוקי במטרה לספק לאזרחי המחוז מכלל המגזרים בטחון אישי, בטחון הנפש והרכוש".