לא עמד בהשלכות מעשיו: גיורא פרי שהחל לאחרונה לרצות עונש מאסר עולם בגין רצח אשתו אסתר אהרונוביץ' ב-2019, שם הלילה (שני) קץ לחייו בתאו בכלא ניצן.

כזכור, אהרונוביץ' הייתה בת 70 בהירצחה, פנסיונרית של המועצה האזורית אשכול. מורה למוזיקה שיצאה לגמלאות. אמא לארבעה ילדים, סבתא לתשעה נכדים. ד"ר פרי היה בעלה השני, היא הייתה אשתו השלישית.

ד"ר גיורא פרי הורשע ברצח בכוונת תחילה של רעייתו אסתר אהרונוביץ'
החשוד ברצח אשתו באשכול: ד"ר גיורא פראף פרי

לפי גזר הדין, בין פרי ואהרונוביץ', שהיו נשואים כעשר שנים, התגלעו מחלוקות כלכליות והתלקחו ויכוחים שגרמו לאהרונוביץ' לפתוח בהליך גירושין. בגזר הדין נכתב כי "הראיות הפורנזיות אינן מותירות ספק בכך שהנאשם רצח את המנוחה בכוונה, היינו כי בעת הירי - הנאשם רצה במות המנוחה. טענת הנאשם כי שגגה היא - נדחתה מכל וכל". אולם הדגישו כי "התזה לפיה הנאשם תכנן מראש לרצוח את המתלוננת, מסתברת מאוד, אך לא הוכחה מעבר לספק סביר".

אסתר אהרונוביץ' ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אסתר אהרונוביץ' ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

על כן קבעו השופטים כי "מחמת הספק, יש להניח לטובת הנאשם שנתגלעה מריבה קצרה בין בני הזוג, במהלכה החליט הנאשם לרצוח את המנוחה. לשם כך, ירה חמישה כדורים, כאשר אחד פגע באמת זרועה, ונשיים פגעו מראשה מאחור והביאו למותה".

השופטים תיארו בגזר הדין גם את הרגעים שלאחר הרצח: "לאחר הרצח הנאשם הסתובב בבית, לרגע קט, ונגע בתמונות. אז לקח הנאשם עמו חלק ממזוודותיו, את האקדח, את תיק הרופא שלו, ואת כל הכסף והדרכונים ונסע אל המדבר. שם נטל תרופות רבות במה שנראה כמו ניסיון התאבדות". בשלב זה, תהו השופטים: "אם ניסה הנאשם להתאבד, לא ברור מדוע עשה כן בתרופות ולא באמצעות ירי באקדח שאותו נשא".