הוועדה לבחירת שופטים תתכנס היום בצהריים בכדי לדון מחדש במינויו של עו"ד סמי ישראל לכס שיפוט, זאת לאחר הפרסום במעריב אודות עתירה בה נטען כי סמי ישראל הסתיר מידע מהוועדה לבחירת שופטים במסגרת הליך בחירתו.

"סינוואר מחכך ידיים בהנאה": כך חמאס עושה לנו בית ספר במשא ומתן לעסקה
"הזמן משחק לרעתנו": ראש המועצה בצפון בפנייה דחופה לממשלה

הוועדה תצטרך לבחון את השאלות האם הסתרת מידע מהוועדה לבחירת שופטים יכולה לעבור על סדר היום, מה שעלול להוביל ליריית פתיחה של מועמדים שיגישו מועמדות לשפיטה תוך הסתרת מידע רלוונטי מהוועדה לבחירת שופטים.

בנוסף, הוועדה לבחירת שופטים תצטרך לתת את הדעת על השאלה כיצד תראה כהונתו של עו"ד סמי ישראל בהיבט הציבורי לאור התנהלותו הנטענת של עו"ד סמי ישראל במסגרת הליך המינוי שלו לתפקיד שופט. האם מי שמונה לכס השיפוט מקבל פטור מהדין?

השאלה העיקרית היא האם הוועדה לבחירת שופטים תתעלם מכל התנהלותו של עו"ד סמי ישראל לאור כך שהוא המועמד היחיד לכס שיפוט באילת, ובשל כך הוא נבחר לתפקיד. האם יותר חשוב שיהיה בתפקיד שופט, או האם יותר חשוב שיהיה בתפקיד שופט ראוי?

הצעד הראשון של הוועדה לבחירת שופטים, החלטה לדון מחדש במינוי לתפקיד רגע לפני השבעתו של אדם לתפקיד שופט, אירוע נדיר ביותר, הוא כבר צעד ראשון מבורך. עם זאת, השאלה היא מה יהיה בשורה התחתונה של הדיון. האם חברי הוועדה לבחירת שופטים באמת מעוניינים לבחור שופטים ראויים – או שלא אכפת להם גם אם מי שממונה לשיפוט מתנהל בצורה לא ראויה, רק כי הוא מקושר לגורמים ה'נכונים'?

כזכור,  בעתירה שהוגשה על ידי עמותת 'חוקתי' באמצעות עו"ד שמעון שמואלי ופורסמה לראשונה באתר מעריב, נטען כי ישראל הסתיר מהוועדה לבחירת שופטים דו"חות של רשם החברות ומבקר המדינה בה הועברה ביקורת על העסקתו כיועמ"ש האגודה לתרבות הדיור.

גל השריפות בצפון (צילום :דוברות כיבוי והצלה)

לאחר פרסום הטענות במעריב, הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לקיים דיון מיוחד שיבחון מחדש את מינויו של עו"ד סמי ישראל לשופט בבית משפט השלום באילת. עו"ד סמי ישראל ביקש מבג"ץ לשקול להטיל חיסיון על ההליך, אך השופט אלכס שטיין דחה את בקשתו.

לדברי גורמים בוועדה לבחירת שופטים, החזרת הדיון לוועדה לבחירת שופטים, ימים לפני השבעת אדם לשופט במשכן הנשיא, הינה אירוע חריג ביותר שלא זכור שהיה כמותו. השרה אורית סטרוק דרשה לקיים באותו המעמד דיון גם במסקנות נציב תלונות השופטים נגד שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב.