הוועדה לבחירת שופטים החליטה להשאיר על כנו את המינוי של עו"ד סמי ישראל לכס שיפוט באילת, זאת למרות שסמי ישראל לא גילה לוועדה לבחירת שופטים על דו"ח רשם החברות אשר מעביר ביקורת חריפה בקשר למינוי שלו כיועמ"ש רשם החברות.

פעם נוספת הוכח כי התנהלות לא כשרה, אינה מונעת מאדם להתמנות לתפקיד של שופט. לא ברור איך נדרש ניקיון כפיים ממי שבא בשערי בית המשפט, כאשר ניקיון כפיים שכזה אינו נדרש מהשופטים המתמנים לכס השיפוט.

עצם הדיון מחדש במינויו של סמי ישראל היה תקדימי, זאת לאחר שכבר הוחלט למנותו לתפקיד. עם זאת, למרות שסמי ישראל עוד לא הושבע לתפקיד, והתנהלותו התגלתה בטרם ההשבעה, חברי הוועדה לבחירת שופטים עדיין החליטו כי הוא יהיה שופט.

כזכור,  בעתירה שהוגשה על ידי עמותת 'חוקתי' באמצעות עו"ד שמעון שמואלי ופורסמה לראשונה באתר מעריב, נטען כי ישראל הסתיר מהוועדה לבחירת שופטים דו"חות של רשם החברות ומבקר המדינה בה הועברה ביקורת על העסקתו כיועמ"ש האגודה לתרבות הדיור.

לאחר פרסום הטענות במעריב, הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לקיים דיון מיוחד שיבחון מחדש את מינויו של עו"ד סמי ישראל לשופט בבית משפט השלום באילת. עו"ד סמי ישראל ביקש מבג"ץ לשקול להטיל חיסיון על ההליך, אך השופט אלכס שטיין דחה את בקשתו.