עורך הדין שמעון שמואלי שהגיש את העתירה נגד מינויו של עו"ד סמי ישראל לתפקיד שופט לאחר שהסתיר מידע מהוועדה לבחירת שופטים, תוקף בחריפות את החלטת הוועדה להשאיר על כנו את המינוי של סמי ישראל – למרות המידע אליו נחשפה הוועדה.

"החלטה עלובה ומצערת של הועדה למינוי שופטים, שהיום יותר מתמיד בחרה לפגום באמון הציבור המקרטע ממילא במערכת המשפט", מסר שמואלי.

לדברי עו"ד שמואלי, "אינני תמה לגבי שר המשפטים שהרי המועמד נמצא במחנה שלו ויחד עם מנכ״ל הגוף בו עו״ד ישראל כיהן כיועמ״ש והתרשל הם מוגנים על ידי המחנה הליכודי. אבל מנציגי לשכת עורכי הדין היה מצופה למינימום של מוסר וערכים גם על חשבון דילים פוליטיים".

עו"ד שמואלי הוסיף: "ידע כל מועמד לשיפוט היום כי יש באפשרותו להסתיר מידע, למעול בחובת הדיווח ולהגיש שאלונים שקריים לוועדה לבחירת שופטים, אין שומרי סף בישראל".

עו''ד שמעון שמואלי  (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד שמעון שמואלי (צילום: באדיבות המצולם)

כזכור,  בעתירה שהוגשה על ידי עמותת 'חוקתי' באמצעות עו"ד שמעון שמואלי ופורסמה לראשונה באתר מעריב, נטען כי ישראל הסתיר מהוועדה לבחירת שופטים דו"חות של רשם החברות ומבקר המדינה בה הועברה ביקורת על העסקתו כיועמ"ש האגודה לתרבות הדיור.

לאחר פרסום הטענות במעריב, הוועדה לבחירת שופטים הודיעה לבג"ץ כי החליטה לקיים דיון מיוחד שיבחון מחדש את מינויו של עו"ד סמי ישראל לשופט בבית משפט השלום באילת. עו"ד סמי ישראל ביקש מבג"ץ לשקול להטיל חיסיון על ההליך, אך השופט אלכס שטיין דחה את בקשתו.