הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא אינה משלימה עם ההחלטה של הרכב השופטים שביטל את כתב האישום נגד בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, בשל התיישנות. ההודעה נמסרה במהלך דיון לביטול תנאי השחרור של חסיד ברלנד השני הנאשם בפרשה, ברוך שרביט.

לטענת שרביט, מכיוון שכתב האישום נגד זאבי בוטל לאחר קביעה כי העבירות אותן ביצע התיישנו, הרי שאין להשאיר את ההגבלות המוטלות עליו בזמן שהתיק נגדו מתברר בבית המשפט – ויש להשוות בין המצב שלו למצב של זאבי.

לצה"ל אין תשובה לכטב"מים של חיזבאללה: "אולי התעוררנו מאוחר מדי"
תשובת חמאס חשפה: זה ההישג הישראלי ברפיח שהכי כאב לסינוואר

בתגובה לדברים, אמרה עו"ד שירה נתן מפרקליטות מחוז ירושלים: "יש הודעה פורמלית להגיש לעליון כי המדינה לא משלימה עם ביטול כתב האישום של זאבי". נתן הוסיפה: "ביטול כתב אישום של אחד לא מחייב תוצאה דומה אצל נאשם אחר שכתב האישום בעניינו תלוי ועומד".

השופט ירון מינטקביץ כתב בהחלטתו כי "ב"כ המבקשת אישרה, כי לעניין שאלת ההתיישנות אין הבחנה מהותית בין המשיב לבין זאבי, אך הדגישה כי בכוונת להגיש ערעור על ביטול כתב האישום נגדו, וכי אין מדובר בהחלטה חלוטה וכי ביטול כתב האישום זאבי אינו מחייב את ביטול כתב אישום נגד המשיב אשר עניינו מתברר לפני מותב אחר. עוד טענה ב"כ המבקשת, כי ביטול תנאי מעצרו של המשיב, בעוד מתנהל נגדו הליך בעבירת רצח, יוביל לתוצאה לא ראויה".

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות על ההבדל בין התיקים של זאבי ושרביט, אך הוסיף כי "יש לבטא את העובדה כי זאבי חופשי ללא תנאי, בעוד המשיב מצוי במעצר בית חלקי. לפיכך, האיזון הנראה לי הוא צמצום מעצר הבית בשעות היום והמרתו בפיקוח אנושי". בקשתו של שרביט התקבלה באופן חלקי, ומעצר הבית בו הוא נמצא כיום צומצם לשעות 21:00 בערב עד 7:00 בבוקר בלבד כאשר בשאר הזמן הוא צריך להיות תחת פיקוח.

כזכור, הרצח אירע בשנת 1986, והחקירה נפתחה מחדש לפני כשלוש שנים. הנרצח, ניסים שטרית ז"ל, השתייך במהלך שנות ה-80 לקהילת "שובו בנים" של הרב ברלנד. עקבותיו של שטרית ז"ל לא נמצאו עד היום.