בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (חמישי) את הארכת צווי הסגירה של ערוץ אל ג'זירה בישראל. תוקפם של הצווים פקע לאחר 35 יום, והממשלה החליטה להאריכם. פעם נוספת, בית המשפט עמד על הקשר בין אל ג'זירה לארגון הטרור חמאס.

השופט חגי ברנר כתב: "נמסרו לעיוני שורה ארוכה של מסמכים גולמיים, בנוסף לחוות הדעת שהוצגו למקבלי ההחלטות עובר לקבלת החלטתם. חלק ניכר מאותם מסמכים גולמיים מבססים את קיומו של קשר הדוק בין ארגון הטרור חמאס לבין אל-ג'זירה וכתביה. מטבע הדברים לא ניתן למסור בהחלטה זו פרטים נוספים, אך התמונה המתקבלת היא שיש לאל-ג'זירה מספר כתבים בתחומי רצועת עזה (ודאי שלא כולם וגם לא מרביתם) שחצו את הקו הברור המבחין בין קשר לגיטימי של יחסי מקור- עיתונאי לבין קשר מסוג אחר, והפכו עצמם למסייעים ושותפים בפועל של ארגון הטרור חמאס, תוך שמירה על קשרים הדוקים והעברת מסרים הדדית. חלקם אף ניצלו את הכסות העיתונאית שלהם לשם קידום וביצוע פעולות טרור".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה: "ההחלטה לאשר את הצווים נגד אלג'זירה פוגעת בחופש הביטוי ובחופש העיתונות ועל רקע זה, תשקול האגודה להגיש ערעור לבית המשפט העליון". לדברי האגודה "הממשלה מנסה לשלוט בנרטיב, על מה נחשוב, כיצד נחשוב ומי ימסור את המידע. זהו מאפיין של מדינות שאינן דמוקרטיות, ושאינן דואגות לבטחון אזרחיהן".