ארבעה מפגינים נעצרו אמש (שישי) בחשד ל"הפרת הסדר הציבורי" כאשר מחו מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. הארבעה היו עצורים מאתמול בערב עד היום אחרי הצהריים ושוחררו לאחר שמשטרת חדרה החליטה לשחרר אותם בתנאים מגבילים.

עימותים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה (צילום: ללא)
עימותים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה (צילום: ללא)

במערך עוטף העצורים טוענים, להתנכלות מכוונת מצד משטרת חדרה ומפקדה שיכלו לשחרר את העצורים עוד במהלך הלילה לאחר בירור קצר ולא להשאירם מאחורי סורג ובריח במשך שעות ואז לקבל את ההחלטה המושכלת על שחרורם בתנאים. 

המחאה מול בית נתניהו בקיסריה: שלושה עצורים במאהל משפחות החטופים

הביביזם נמצא כפסע מלהוביל לקריסתה של מדינת ישראל | בן כספית

לדבריהם, אחד מהמוחים כבר הגיש תלונה במשטרה כנגד מפקד משטרת חדרה, בגין שימוש באלימות כלפי המפגינים וגם הפעם הם לא יתנו לאירוע לעבור מתחת לרדאר. 

עצורים מחוץ לבית ראש הממשלה  (צילום: ללא)
עצורים מחוץ לבית ראש הממשלה (צילום: ללא)

לטענתם, אחרי ניסיונות של עו"ד נעם שני, לפגוש את העצורים נמסר לו מגורם בתחנה כי הקצין שקיבל את ההחלטה להעביר את הארבעה ממצב של מעוכבים למצב של עצורים, סירב לשוחח איתו "כי ככה הוא החליט" וכך גם לעצורים.

אחרי שעות במעצר הארבעה קיבלו תנאים לשחרור לרבות הרחקה מקיסריה ל – 15 ימים, ערבות עצמית על סך 5,000 ₪ ואי יצירת קשר ביניהם וזאת מחשש לשיבוש חקירה.

"משטרת חדרה בשיאה" אמרו ממערך עוטף העצורים. "לא ברור על מה ולמה עצרו את ד"ר יולנדה יבור. היא עמדה בשטח פתוח, החזיקה במגפון בידה אך לא עשתה בו כל שימוש. אחזנו אחת בשנייה בידים ופתאום לקחו אותה ממני , בלי שום סיבה . מקווה שיבוא יום ומישהו מהשוטרים יתפכח. המוחים לא עשו דבר רק מחו בקול ללא שימוש במכשירי הגברה".