שבע חוליות שהיו בשלבי התחמשות, וחלקן בדרך לחיסול, נעצרו על ידי בלשי משטרת נצרת באירועי סיכול נועזים מתחילת השנה, ובאחרון שבהם מהשבוע האחרון נתפסו רובה מסוג קלצ'ניקוב ואקדח כשהם טעונים. מדובר בסיכולים שהחלו באיסוף מידע מודיעיני ושימוש באמצעים טכנולוגיים, שהובילו במרבית המקרים להגשת כתבי אישום נגד המעורבים ותפיסת כלי נשק ואמצעי לחימה (אמל"ח) שהיו ברשותם, במטרה לממש את כוונתם לחסל את יריביהם.

כל הסיכולים קשורים לארגון הפשיעה של סמיר בכרי, שבמשטרת נצרת עושים מאמצים לצמצם עד כדי נטרול פעילותו, אבל התוצאות בהחלט לא ברורות מאליהן. במסגרת הצצה של המשטרה ללבם של ארגוני הפשיעה היא הצליחה לחדור בין היתר לארגון המסוכן של בכרי, ובדרך זו למגר משמעותית את אירועי החיסול והפשיעה בין ארגונו לארגון של נאסר חרירי, שגבה מחיר קורבנות רבים.

בכך "חייהם של עשרות בני אדם באזור נצרת והסביבה ניצלו. הארגון מבין שהמשטרה יושבת לו על הזנב, בעקבות שורה ארוכה של אירועי סיכול שמאחוריהם עומדים בלשי ושוטרי תחנת נצרת", אומר ל"מעריב" רפ"ק רותם דאי, קצין חקירות ומודיעין של תחנת משטרת נצרת. 

על ההישג בסוף השבוע מספר דאי: "שוטרי מחוז צפון ולוחמי מג"ב נלחמים מסביב לשעון בתופעת הירי והאלימות בחברה הערבית בכלל ובארגוני הפשיעה בפרט, בהם ארגון הפשיעה של בכרי. הכוחות תופסים על חם, ומפעילים טכנולוגיות ורחפנים כדי לאתר כלי נשק ולעצור חשודים. בעקבות מידע שהתקבל אצלנו היינו דרוכים לפעילות, תוך ידיעה שחברי הארגון מתחמשים. יצאנו למקום וביצענו חיפוש, שבמהלכו איתרנו תחמושת רבה. עצרנו חשוד המזוהה עם ארגון בכרי, ובית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו עד מחר". 

רפ"ק דאי בטוח שהפעילות של המשטרה היא בלם לגל החיסולים בסכסוך העקוב מדם בין ארגון הפשיעה של בכרי וחרירי. "אין ספק בכלל. ברגע שאנחנו יושבים להם על הצוואר, אנחנו נחשפים לכך שהם נרתעים. במקרים מסוימים הם מוציאים את הפעילות המבצעית שלהם מתוך הארגון לכנופיות חיסול אחרות, אבל אנחנו יודעים להגיע גם אליהן".

במשטרה מבססים את הטיעון על נתונים שנרשמו מאז תחילת השנה, ולפיהם תפסה משטרת נצרת בלבד 40 אקדחים, 23 כלי נשק ארוכים, 15 רימוני רסס וכן 17 מטענים ולבנות חבלה שזלגו משטחי הכינוס במלחמת חרבות ברזל, ואמל"ח נוסף רב. 

עוד מציין דאי כי הוגשו 30 כתבי אישום בגין החזקת נשק, שמונה כתבי אישום בגין שימוש בנשק ו־25 כתבי אישום בגין סחר באמל"ח, וכל זאת בתקופה של שישה חודשים בלבד ועבור תחנה אחת. "זאת כמות עצומה בכל קנה מידה, ואנחנו ממשיכים בפעילות ועושים הכל כדי למגר את הפשיעה בנצרת על מנת להעניק לתושבים אווירת ביטחון" אומר דאי.