בית המשפט המחוזי בלוד גזר 3.5 ו-3 שנות מאסר על חנוך רבין ורז גרון, שני יהודים שתקפו בגרזן, פטיש אבנים וגז פלפל ערבים ששהו בחווארה. לדברי עורך דינו של אחד מהנאשמים, התקיפה בוצעה על רקע תקיפה שהנאשמים עצמם עברו.

על פי כתב האישום המתוקן בו השניים הודו והורשעו, השניים תקפו יחד עם אנשים נוספים ערבים בחווארה שבשומרון. החבורה החזיקה בגרזן, פטיש חירום אבנים וגז פלפל. החבורה יצאה מרכבה והחלה לידות אבנים לעבר סופרמרקט שהיה באזור, כאשר אחד הנאשמים מכה ברכבים פלסטינים עם גרזן.

משפחה פלסטינית שהייתה ברכבה נפגעה במהלך התקיפה. אחד הנאשמים ניפץ את החלונות ואב והמשפחה גונן על בתו. הגרזן, פגע בכתפו של האב ובידו. האם הבחינה בכך והתכופפה והגנה על הילדה. הרכב ובו המשפחה ספג עוד אבנים ופגיעות והותז לתוכו גז פלפל – אך בסופו של דבר אב המשפחה הצליח למלט את הרכב מהמקום כשהוא נוסע על ציר 60.

עורך הדין עדי קידר, שייצג את אחד הנאשמים מטעם ארגון חוננו, אמר במסגרת הטיעונים לעונש: " יודעים טוב מאוד חבריי שמדובר היה בתקופה מאוד קשה, המילה חווארה מוכרת לכולם, רצח והפקרות מבחינת האנשים שגרים שם". לדברי קידר, "משפחה לא יכלה לנסוע מהכניסה לשכם ועד צומת תפוח, שזה ישובים פורחים וענקיים, שבהם נמצאים אזרחים רבים, שלא יכלו לנסוע בלי שנרצחו יהודים - ובאותו שבוע נרצחו שני אנשים. זו הייתה תקופה מאוד קשה".

קידר הוסיף כי הנאשמים מתגוררים באזור, "ותחושת ההפקרות הייתה קשה מאוד. גם באותו יום הייתה הפגנה על המציאות הבלתי אפשרית שבאזור, וגם הנאשמים ספגו אבנים, הם התקשרו למוקד שהם בעצמם חטפו אבנים".

עורכי הדין עדי קידר ודוד הלוי, אשר ייצגו את השניים מטעם ארגון חוננו מסרו "לטעמנו בימ"ש לא שקל את כלל הנסיבות המיוחדות של האירוע, לרבות המצב הביטחוני הרגיש, ואירועי הטרור שקדמו לאירוע, וגזר עונש שמחמיר עם מרשינו,  אנחנו שוקלים להגיש ערעור כנגד פסק הדין".