אחרי יותר משנה מהרצח: חודשיים וחצי אחרי שנמלטו מהארץ אל שטחי יהודה ושומרון, ואחרי שלפי החשד היו מעורבים ברצח אדיר והיב גאנם, מאבטחו של ראש עיריית טייבה לשעבר, נעצרו שני חשודים בעיר שכם - כך הותר לפרסום היום (שלישי).

נזכיר, כי באפריל 2023 אלמונים פתחו בירי לעבר ביתו של ראש עיריית טייבה לשעבר, שועאע מנצור מסארווה. כתוצאה מהירי, נפצע באורח אנוש מאבטחו האישי של ראש העיר, אדיר והיב גאנם מהכפר מג'אר בן 25, ובהמשך נקבע מותו בבית החולים מאיר שבכפר סבא.

להפסיק את מרחץ הדמים המטורף: איך מונעים את האלימות בחברה הערבית?

זירת האירוע בטייבה (צילום: דוברות המשטרה)

היום פורסם כי לוחמי יחידת 33, מלווים בכלב מיחידת הכלבנים של המשטרה, פשטו על בית שבו שהו שני המבוקשים לחקירה. הכלב הצליח לנטרל אותם תוך זמן קצר עד למעצרם המוחלט. במשטרה חושדים כי השניים החשודים ניסו להימלט מהדין ומצאו מקום מסתור בשטחי יהודה ושומרון.

נבהיר כי, חוקרי הימ"ר מרכז פתחו בחקירה מואצת בשת"פ השב"כ באפריל 2023 בעקבות רצח המאבטח של ראש עירית טייבה, כאשר לפי החשד שני החשודים במעורבות ברצח, תושבי העיר, ברחו לשטחי יהודה ושומרון במטרה להימלט מהדין.

השניים הובאו בתום חקירה ראשונה לבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.

זאת בתום חקירה מואצת של חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז במשטרה שהצליחו להתחקות אחר זהותם של השניים ואחרי מקום הימצאם, בפעילות מבצעית שהובילו לוחמי יחידת הגדעונים (33) בלהב 433 במשטרה למעצרם של השניים, בעיר שכם, והם הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר מרכז. 

כאמור, חקירה מואצת של הימ"ר מרכז חשפה את זהות החשודים, תוך ניסיון לאתרם במהלך שהייתם בבריחה ובתנועה כל העת בשטחים עד לאתמול (שלישי) בשעות הבוקר , כשבפעילות ממוקדת , בעקבות מידע מדויק של השב"כ הם אותרו ונעצרו. מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון,  שיבח את הימ"ר המחוזי והשת"פ המקצועי עם להב 433 והדגיש כי "המעצר היום הוא תולדה של חקירה נחושה ויכולת מבצעית המדגישות כי ידה הארוכה של משטרת ישראל מגיעה בזמן הנכון  לכל מקום כדי לכלוא אחר סורג ובריח את החשודים".