בבית המשפט המחוזי מרכז יוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור כנגד אולג סרנקוב, 41, תושב ירוחם, המייחס לו עבירת רצח בנסיבות מחמירות ובאכזריות, של הצעיר יאיר בוזגלו לפני כחודש במעונו במושב נווה ימין הסמוך לכפר סבא.

שני אחים נורו למוות בפרדס חנה, במשטרה פתחו בחקירה
כניסה באור אדום ופנייה מסוכנת: הסערה הבאה בגזרת בן גביר?

למרות פענוח הרצח על ידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה, בתוך פרק זמן קצר ביותר, עדיין המניע לרצח אינו ידוע, והנאשם עצמו ממשיך להכחיש כל קשר לאירוע וטוען כי מנסים להפלילו כמו את רומן זדורוב, זאת חרף ממצאים רבים שנתפסו על ידי החוקרים הקושרים אותו לזירת האירוע ולביצוע המעשה לרבות טביעות אצבע ודגימות DNA. נדגיש כי סרנקוב, כבר ריצה בעבר עונשי מאסר במצטבר במשך 10 שנים בגין עבירות אלימות וסמים.

נציין כי ב-27 במאי בשעות הבוקר התקבל דיווח במשטרה מאזרח שהגיע למתחם בישוב נווה ימין, בגלל שחבר שלו לא עונה למעלה מ–24 שעות. לדבריו, ברגע שהחבר לא ענה לו אחרי שדפק בדלת, ניסה לקפוץ אל הדירה מהחלון ואז מצא על הרצפה את חברו כשהוא כפות בידיים ורגליים בצורת בננה, היה מכוסה בפנים בכמה שכבות ושכוב במנח מסוים על הרצפה כשהזירה רוויה בדם.

יחד עם זאת, כבר עתה ניתן לציין כי על פי ממצאי המכון לרפואה משפטית באבו כביר, המנוח בוזגלו נרצח באכזריות ובחניקה וכי סימני הדקירה שעל גופו הינם ככל הנראה סימני הגנה במהלך מאבק שניהל עם סרנקוב.

עוד ידוע כי סרנקוב, המתגורר במושך נווה ימין כשבועיים קודם לרצח, הכיר את המנוח ביום העצמאות ובשישי שקדם לרצח, בילה איתו יחד בתל אביב, השניים אכלו יחד במסעדה ולאחר מכן הוציא סרנקוב את תוכניתו לגרום למותו האכזרי של בוזגלו. נחזור אל המודיע שמזמין משטרה ולמקום מגיעים כוחות משטרה גדולים, מד"א וכב"ה שמסייעים בפריצה לזירה.

גורם בכיר במשטרה מציין: "התחלנו בסיפור על המנוח והבנו שמדובר באדם אהוב, המתגורר במקום מספר שנים, סוכן ביטוח בחברה מאד מוכרת, ללא עבר פלילי כלל. תוך זמן קצר, נשלל החשד לאירוע פח"עי ולכן עלה החשד כי אדם שהכיר את המנוח או שגרם למותו בנסיבות הזויות. תוך כדי בדיקת המתחם שבו התגורר המנוח, מתחם ובו יחידות דיור כצימרים,  הבנו כי באחד המבנים מתגורר מישהו שהגיע לגור שם כשבועיים קודם לכן, בחור רוסי, שעובד בהובלות, והחלטנו לבחון את מעורבותו. 

ביצענו מספר פעולות ואיתרנו אותו בעבודה. הוא היה בשלב הזה אחד מהחשודים במעורבות באירוע. הכנסנו אותו לזירה , מצאנו כתמי דם קטנים שעין בלתי מזוינת לא יכולה לראות,  ממש אז ביצענו את מעצרו". חשוב להדגיש כי בדירה נמצאו גם טביעות נעל ובהמשך התברר כי מדובר בנעל של סרנקוב. 

"עם התקדמות החקירה חקרנו אותו כבר באותו יום כשהוא מכחיש את המעשה. הבנו שמדובר במתחם שהכניסה והיציאה אליו וממנו מתבצעות דרך שער חשמלי הנפתח  באמצעות חיוג בשיחת טלפון. זה עזר לנו להבין מתי יצא סרנקוב מהמקום. המשכנו בהתחקות אחר המצלמות הובחנו כי בין שבת לראשון סרנקוב יצא בשעה 05:15 לערך רכוב על אופניו. הצלחנו להתחקות אחריו באמצעות מצלמות של עיריית כפר סבא, כשהוא מחזיק שקית זבל כתומה והבנו שהשקית הזאת יכולה להיות שובר שיוויון עבורינו והתחלנו בחיפושים אחריה" אומר אותו בכיר.

עוד הוסיף: "ביום ראשון , כ–32 שעות לאחר האירוע איתרנו פח מסוים ובתוכו אותה השקית שחיפשנו אחריה. למזלנו הפח נשמר ואל פונה ושם נמצאו בגדי החשוד כשהם מגואלים בדם, סכין, כפפות ואינדיקציות נוספות.

החשוד מבחינתו המשיך להכחיש כל הדרך, טען שמנסים להפליל אותו והוא לא מבין למה בכלל חושדים בו לכאורה. אנחנו מבינים שהכיר את המנוח בפעם הראשונה ביום העצמאות, לאחר מכן יצאו לבילוי בשישי, אז גם ישבו לאכול. עוד התברר שהוא גם לקח מהקורבן את כרטיסי האשראי שלו הצלחנו להתחקות אחר החשוד והבנו שהוא משך כסף מחשבונו של הקורבן, בראשון הוא יוצא לעבודה כרגיל ובערב מזמין לביתו שתי נערות ליווי. בנוסף הוא שולח נהג מונית עם כרטיסי האשראי של הקורבן ומבקש שימשוך עבורו כסף.

כשנהג המונית תוהה כיצד בחור רוסי מציג אשראי של בוזגלו, עונה לו סרנקוב, 'אל תדאג זה השותף שלי'. אנחנו יודעים שמחשבונו של בוזגלו נמשכו על סרנקוב , 17 אלף ש"ח וכן כי הוא יוצא שוב לעבודה ואנחנו מגיעים אליו ואוספים אותו לחקירה. סרנקוב, טוען שהוא לא מזהה את עצמו בסרטוני האבטחה. כחוקר אני יכול להעיד שמדובר ברצח מהמזעזעים ביותר שראיתי . עוד עלה כי סימני החתך על גופו של הקורבן נגרמו ככל הנראה במהלך מאבק עם הרוצח, כחלק מניסיון הגנה של בוזגלו. חשוב להבהיר כי הרוצח הוא מתאגרף חובבן שהכניע מהר מאד את הקורבן ואז ככל הנראה כפת אותו ורצח אותו באכזריות רבה".