שופט בית משפט השלום בתל אביב בנימין הירשל דורון שחרר אזרח אריתראי שנעצר פעמיים בגין התבטאויות גסות, הטרדה וביצוע מעשה מגונה באזרחים, בלוחמת כליאה של שב"ס ובעובדת סוציאלית וזאת חרף העובדה שהתבטא בצורה דומה כלפי הסניגורית שלו בתוך אולם בית המשפט.

עדיף להיות בחיפה ולא בביירות: הבלוף של נסראללה בנאומו נחשף
סרן אלון סאקאג׳יו נפל בג'נין: כל מה שמותר לספר על התקרית הקשה

ביקורות נמתחו על החלטת השופט ובמערכת אכיפת החוק הטוענים, כי הקלות שבה נוהג בית המשפט לשחרר עצורים, חרף העובדה שישנן נפגעות עבירות מין, היא בלתי נסבלת. נציין כי במהלך השבוע נעצר כאמור החשוד, בגין הטרדה מינית ומעשים מגונים בעוברות אורח בתל אביב. בית המשפט החליט על הארכת מעצרו לצרכי חקירה.

בעודו נתון במעצר התבטא החשוד כנגד סוהרת ועובדת סוציאלית של שב"ס בצורה בוטה וקשה בעלת אופי מיני פוגעני, תוך שהוא אומר להם לדברו שהובא לבית משפט השלום בתל אביב בחשד לביצוע "אני אמרתי אני אזיין אותך עוד פעם, אני אתן לך זין. זה מה שאני אמרתי. אני אהרוג אתכם ממש. אתם מכירים את מטריקס, אתם מכירים את ניו, זה מטריקס ממש, בול", על הדברים הללו חזר החשוד בבית המשפט בפני השופט הירשל דורון.

בעקבות ההתבטאות נעצר החשוד בשנית והובא כאמור לבית המשפט שם הוסיף החשוד אמירה בוטה כלפיו סניגורתו. "את לא שופטת, את תקבלי זין , כמו תמיד". השופט הירשל דורון, החליט בסופו של דיון לשחרר את החשוד למעצר בית, תוך שהוא מציין כי למרות המעשים הוא למד על מסוכנות מהחשוד.

"החשוד נעצר בחשד לביצוע עבירה של הטרדה מינית של עובדות בית המעצר. עיון בחומר החקירה מלמד על שני מזכרים, בהם החשוד אומר דברים בוטים בעלי אופי מיני כלפי עובדות בשב"ס. המזכרים אינם מציינים שבוצעה פעולה כלשהי למעט המילים שנאמרו". השופט התייחס גם לתיק נוסף נגד החשוד שבגינו הוא שהה במעצר, אולם נתן משקל לעובדה שבית המשפט הורה על שחרורו של החשוד למעצר בית. "בית המשפט חדד בהחלטתו שלא לעכב את שחרורו של החשוד על לקבלת הכתובת. לא ברור מדוע בשעה 13, השעה בה לכאורה נאמרו האמירות המפורטות בדוחות, החשוד שהה עדיין במעצר".

השופט דחה טענת שב"ס לפיה השחרור נדחה בשל הליך שחרור סדיר שמתבצע לגבי כל עצור. השופט התייחס לעובדה שהחשוד אינו מצליח לעצור את פרץ דבריו, מציין כי חוות דעת שנמסרה לו, לא מצאה שהוא פסיכוטי ומסכם בהחלטה שראוי שתיבחן. "אינני סבור שהאמירות שנאמרו מלמדות על סיכון הנשקף מהחשוד המצדיק מעצרו. כמו כן אני סבור שיש לתת את הדעת לשיהוי בשחרורו, אשר ייתכן וגם גרם לפרץ המילים לצאת מפיו", מסביר השופט הירשל דורון אולם לא מסביר, איך הנחה זו מתיישבת עם מעשיו של החשוד כלפי עוברות אורח, מעשים שהובילו אותו למעצרו הראשון.

השופט מותח לכאורה ביקורת כלפי שב"ס שלא שחרר את החשוד במועד שנקבע והחליט לקחת את החשוד לרופא ולשיחה עם עובדת סוציאלית ולא בחן האם אלו הנהלים במקרים של שחרור עצורים. מעבר לכך בשב"ס מוחים על ההחלטה. "לוחמת כליאה ועובדת סוציאלית שהן עובדות ציבור הוטרדו על ידי החשוד וספגו אמירות פוגעניות בעלות נופך מיני ובית המשפט במקום לבחון את תוכן החשדות, מחליט להתייחס להליך הבירוקרטי. הסוהרת והעובדת הסוציאלית חשות מופקרות על ידי בית המשפט שאמור היה להגן עליהן".