23 שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על רוצח מרגריטה לוי בעיר אילת בשנת 2003. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן, בעבירה של רצח לפי סעיף 300(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, ונגזרו עליו 23 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי ע"ס 100,000 לנפגעת העבירה, אמה של המנוחה.

בגזר הדין קבע בית המשפט: "חלק נכבד מהסדר הטיעון קשור בתיקון כתב האישום, ובעניין זה הפררוגטיבה היא של התביעה בלבד, ואין לבית המשפט שיקול דעת. עם זאת, ראוי לציין כי באי כח הצדדים שטחו בפנינו בפירוט את הנימוקים והשיקולים כבדי המשקל שהובילו לתיקון כתב האישום, ולמעשה למחיקת עבירות המין והעבירה של רצח בנסיבות מחמירות. בתוך כך, פירט ב"כ המאשימה את הקשיים הראייתיים המשמעותיים הנובעים הן משום שהתיק מבוסס בעיקר על ראיות פורנזיות, והן מאחר שמדובר בתיק שפוענח 20 שנה לאחר העבירה, והדבר יוצר קושי משמעותי בהבאת ראיות לבית המשפט.

לאחר תיקון כתב האישום והודאתו של הנאשם בעבירה של רצח בכוונה, לא ניתן לומר כי הסדר הטיעון אינו סביר, הגם שניתן לומר כי העונש המוסכם מצוי ברף הנמוך של מתחם העונש ההולם לעבירה זו.

ראוי לציין בהקשר זה כי הודאת הנאשם בעבירה המרכזית חסכה זמן יקר, הן של בית המשפט והן של משפחת המנוחה. מדובר במשפט מורכב, אשר צפוי היה להארך זמן רב, תוך שמיעת עדים מומחים ועדים נוספים רבים, כאשר על הפרק אף עמדה סוגיה של החלפת הייצוג אשר גם היא היתה אורכת זמן לא מועט. עוד ראוי לציין כי הנאשם כיום מביע חרטה ונוטל אחריות למעשיו, ולפי דבריו, כפי שאף עולה מגיליון ההרשעות הקודמות שלו, מדובר במי שבשנים שחלפו ממועד ביצוע העבירה עבר הליך שיקומי, הקים משפחה ומנהל אורח חיים נורמטיבי.

הגם שכאמור העונש המוסכם מצוי ברף התחתון של מתחם הענישה, אנו סבורים כי הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים מאזן נכונה בין כלל השיקולים, ובכל מקרה חזקה כי התביעה כמופקדת על אינטרס הציבור, פועלת בכל תיק, וגם בתיק זה, בתום לב ומשיקולים ענייניים ואנו סומכים על שיקול דעתה בעת הגעתה להסדר".