חמישה תושבי שטחים שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), נעצרו בתום מרדף שניהלו שוטרי המחוז הצפוני, אחרי רכב החשוד בהסעת שב"חים שבסופו של מרדף התהפך.

היום בשעות הצהריים המאוחרות התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה במחוז הצפוני אודות רכב חשוד שנוסע בסמוך לגדר הגבול בגלבוע.  למקום הוזנקו כוחות רבים מהמחוז הצפוני שהחלו בפעולות לאיתור הרכב החשוד. זמן קצר לאחר מכן זיהו הכוחות רכב העונה לתיאור וכרזו לו לעצור לבדיקה אך נהג הרכב החל להימלט מהשוטרים בנהיגה פרועה.

בתום מרדף שערך מספר דקות, הרכב סטה ממסלול הנסיעה, נהג הרכב איבד שליטה והרכב התהפך לצד הדרך. בתוך הרכב אותרו חמישה תושבי שטחים שנעצרו להמשך חקירתם בתחנת המשטרה. במשטרה מדגישים כי "שהות של שוהים בלתי חוקיים משמשת פעמים רבות כבסיס ליציאה לפעילות חבלנית ופלילית.

משטרת ישראל נאבקת בכל גורם המסייע להגעה ולשהות שב"חים בשטח מדינת ישראל ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למצות את הדין עם העבריינים". באירוע אחר בבני ברק, עצרו שוטרי ופקחי יח' שיטור עירוני בני ברק ארבעה שב"חים בעת שעסקו בשיפוצים בדירת מגורים בבני ברק. 

במסגרת הפעילות המבצעית היזומה של שוטרי ופקחי יח' שיטור עירוני בני ברק, הבוקר הכוחות הבחינו במס' חשודים ברחוב בנימין אברהם בבני ברק. השוטרים בדקו את החשודים והוברר כי מדובר בתושבי שטחים שב"חים שמועסקים בישראל שלא כדין. השוטרים עצרו את ארבעת החשודים בני  21, 25, 32 ו –55 והם הובאו להמשך טיפול בתחנת בני ברק- רמת גן.

במשטרים מתריעים כי "קבלנים ואזרחים המעסיקים תושבי שטחים ללא היתר שהייה ועבודה מסכנים הן את עצמם ואת הציבור הישראלי בהיבט הפלילי והביטחוני. פעילות המשטרה נועדה בראש ובראשונה לצמצם את פעילות הפח״ע כמו גם את הפעילות הפלילית".