המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) לעו"ד סוזי קונינסקי, נצ"מ בדימוס אילן סרדל וצבי ברון כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות.

מההודעה עולה חשד, כי אילן סרדל, כיום חוקר פרטי ובעל משרד חקירות, נשכר על ידי עורכת הדין סוזי קונינסקי בתחילת 2022 כדי לעקוב אחר פעיל וחבר מרכז הליכוד, שהיה שותפו הפוליטי של בעלה של סוזי, כדי להשיג חומרים על איש עסקים שתכנן להתמודד בבחירות מול בעלה על ראשות עיריית כרמיאל. סרדל הנחה את צבי ברון שהתמחה במשרדו ועובדים נוספים לבצע מעקב אחרי אותו פעיל ליכוד במטרה לתעדו במצבים מביכים.

"נוכלים ומושחתים": קצין משטרה בכיר החשוד בשוחד נגד מח"ש

על פי החשד, בתום המעקב, בהתאם להנחייתו של סדרל, בשליחותה ובידיעתה של קונינסקי, שלח ברון הודעת וואטסאפ לפעיל עם התמונות שצולמו, במטרה לסחוט אותו. ההודעה כללה איומים לפרסם את התמונות לחברי כנסת בליכוד ולמשפחתו אם לא יפסיק את פעילותו הפוליטית ויחזור בו מכוונתו להגיש תביעת לשון הרע נגד קונינסקי. במקביל, שלח ברון הודעה לגורמים בכירים בליכוד, בה הכפיש את שמו של הפעיל ופגע בפרטיותו. ההודעה נשלחה לחשודים על ידי עו"ד ניר וינטראוב מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

נזכיר כי בנובמבר 2022 הותר לפרסום כי סוזי קונינסקי, אשת ראש העיר של כרמיאל, היא הנחקרת בחשד לסחיטה באיומים של איש עסקים מקומי, כדי להניא אותו מלהתמודד בבחירות המקומיות כנגד בעלה.

נזכיר ב-2015 פורסם שנצ"מ אילן סרדל, מפקד תחנת זבולון במשטרה לשעבר, שנחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שליד הפרקליטות, בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי עסקים באזור הצפון, העלה לאחרונה מספר פוסטים בדף הפייסבוק שלו ושל רעייתו, בהם הוא תקף את חוקרי המח"ש, לעג ובז להם ואף התבטא כלפיהם בצורה בוטה ופוגענית.