לא ייאמן: מספר תושבים מפונים מהמושב שומרה בגבול הצפון גילו להפתעתם כי פרצו לבתיהם וגנבו את רכושם. המקרה התגלה בסוף השבוע האחרון, לאחר שאותם תושבים אשר ביקרו בבתיהם, זיהו סימני פריצה ודיווחו על כך למשטרה ולכיתת הכוננות של המושב. לאחר בדיקה, ארבעה חשודים זוהו במצלמות האבטחה על ידי כיתת הכוננות, והתגלה כי הם פועלים זרים תושבי סרי לנקה, אשר מתגוררים ועובדים בלולים של המושב. הארבעה נעצרו, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה, נכלאו ובהתאם לצרכי החקירה וממצאיה - מעצרם הוארך. 

גיא דדוש, תושב שומרה, אשר פונה למלון בטבריה עם פרוץ המלחמה, מספר בשיחה עם ״מעריב״ על תחושת חוסר האונים שפקדה אותו ואת משפחתו לאחר שגילו כי ביתם נפרץ: ״לפני יומיים, אחד מהשכנים שלי מהמושב שפונה גם כן, הגיע לסוף שבוע של ביקור בביתו. בערב שישי הוא יצא לתפילה בבית הכנסת, וכשחזר לאחר שעה - ראה שהבית שלו הפוך ומבולגן. זה עורר את חשדו, והוא מיד פנה לרבש״ץ - שדאג להפעיל מצלמת וידאו. כשהפעילו את מצלמת האבטחה, איתרו את הגנבים״.

"השוקולדים נמסים, כל הדברים במקרר מתקלקלים": סיוט מתמשך נחת על מצרים
לזה לא ציפינו: באיראן משתמשים במאמר שפורסם במעריב כדי לנגח את המועמד לנשיאות

״כשאנשי כיתת הכוננות הבינו שארבעת העובדים הזרים הם החשודים במעשה הגניבה, הם בדקו בביתם מה הם לקחו מהתושבים, ודאגו להחזיר להם את מה שנגנב מהם. תוך כדי הבדיקה, הם מצאו אצלם שקית מסמכים ששייכת לי, ואז הבנתי שגנבו גם מביתי. כאשר הבנתי זאת, הגעתי במיוחד לשומרה, כדי לבדוק מה הם גנבו וכשהתקרבתי לבית שלי, ראיתי שחלק מהאורות דולקים והחלונות פתוחים. היו סימני פריצה ברורים״, מתאר דדוש.

״הדלתות אמנם היו נעולות, אך הפורצים הסתובבו מסביב לבית - עד שהצליחו למצוא פתח בחלון. אנחנו עדיין לא יודעים את היקף הגניבות במושב, אך אותרו לפחות שמונה בתים ששלל נגנב מהם. את רוב החפצים שנגנבו מהבית שלי - טאבלט, מכונת תספורת, טלפון, בושם ומסמכים - כיתת הכוננות איתרה והשיבה אלינו״, אמר וסיפר כי ״העובדים הזרים התגוררו באחד הבתים במושב ועבדו בלול ביצים ביום, וכשהבינו שהבתים שלנו ריקים ועזובים - זיהו את הפוטנציאל והחליטו לגנוב בלילות. ידענו שיש פריצות, אך לא שיערנו לעצמנו שהגנבים יהיו מתוך היישוב עצמו״. 

גם עודד, תושב שומרה לשעבר, נדהם לגלות שגנבים ניצלו את פינוי הוריו מהיישוב בעקבות המלחמה כדי לפרוץ לביתם: "מתחילת המלחמה ההורים שלי התפנו לבית של אחי בנהריה, כך שהבית ריק כבר תשעה חודשים, אז הגעתי ליישוב בשבת כדי לבדוק שהכול בסדר עם הבית שלהם ועברתי גם במשק העופות שלי ובמתחם התיירות שלי״, סיפר. "כשניגשתי לביתם, מיד הבחנתי שמשהו לא בסדר. החלון של המרפסת היה פתוח לרווחה, האור נשאר דולק, גם המנעול של הדלת היה פרוץ - והיו חפצים על הרצפה. כשראיתי זאת מיד התקשרתי למשפחה, והם אמרו לי שאף אחד מהם לא ביקר בבית בתקופה האחרונה. סיפרתי לרבש״ץ על כך, וכבר ביום למחרת, גילו שפרצו לבית של הוריי ולבתים נוספים במושב - ובמקביל בדקו במצלמות האבטחה אם יש ראיות לפריצה".

"מבדיקה ראשונית, גילינו שהם לקחו מבתי התושבים בעיקר מחשבים, טלפונים, מצלמות ובשמים. מבית הוריי הם לקחו בשמים ובקבוקי שתייה חריפה. הבית שלהם גם ככה עזוב ונטוש, אז לגלות על אירוע כזה זה בהחלט לא נעים וגורם לצער. למזלנו, כיתת הכוננות תפסה אותם בזריזות והחזירה את החפצים שנגנבו לתושבים״.