אמצעי לחימה (אמל"ח) רבים, בהם כלי נשק ותחמושת, נחשפו ונתפסו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) על ידי שוטרי מחוז ירושלים, הכלב תומס ולוחמי מג"ב ירושלים, בתום חיפוש בבית בצפון העיר. שני חשודים ששהו בדירה נעצרו במהלך פעילות זו, בהמשך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

החקירה בעניינם של החשודים נמשכת ונציין כי מדובר בתפיסה שנייה השבוע של אותן יחידות העומדות מאחורי המאבק המתמשך של המשטרה בעבירות הנשק בחברה הערבית. 

יודע משהו שאנחנו לא? שליח ארצות הברית במסר בנוגע ללבנון
עוד יכתבו על זה ספרים: מיד אחרי התקיפה של איראן, נחשף האיום של ביידן לנתניהו | דיווח דרמטי

כאמור הלילה, ערכו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פעילות יחד עם לוחמי ימ"ס וכלבנים מג"ב ירושלים בכפר עקב שמצפון לעיר, כנגד החזקת אמל"ח וכלי נשק בניגוד לחוק. 

במהלך פעילות זאת בה נטל חלק וסייע לכוחות גם הכלב תומס, אותרו תיקים בבית ובבדיקת תכולתם אותר אמל"ח רב שכלל נשק M16, אקדח, רימוני הלם, שכפ"צ קרמי, אפוד קרב, מחסניות לכלי הנשק, תחמושת רבה, סכום כסף רב ופריטים נוספים.

 האמל''ח הרב שנתפס על ידי השוטרים והכלב תומס (צילום: דוברות המשטרה)
האמל''ח הרב שנתפס על ידי השוטרים והכלב תומס (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות חשיפה זאת של אמל"ח, נעצרו שני חשודים, תושבי המקום בשנות ה-20 לחייהם, והם הועברו לחקירה בימ"ר ירושלים בחשד להחזקת אמצעי הלחימה שלא כחוק. כאמור במהלך היום יובאו השניים בפני בית המשפט לטובת הארכת מעצרם.

במשטרה מציינים כי "שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הפועלים בגזרת המחוז, ימשיכו כל העת במאבקם הנחוש והבלתי מתפשר בכל הנוגע לאלימות והחזקת נשק ואמל"ח בלתי חוקי בקרב ישראל. נמשיך לפעול לשמירת שלום הציבור וביטחונו ולמיצוי הדין עם המעורבים בעבירות אלו".