ארבעה לוחמי מג"ב ושני אזרחים תושבי צפון ירושלים נעצרו אתמול על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת טובות הנאה בתמורה להכנסת פלסטינים תושבי השטחים לשטחי ישראל דרך מעבר ירושלים וכל זאת מבלי שהונפקו להם אישורי כניסה או שהייה בישראל על פי החוק. 

מיד לאחר מעצרם הועברו שני האזרחים להמשך טיפול וחקירה של משטרת מחוז ירושלים ואילו לוחמי מג"ב נחקרו אתמול בשעות הבוקר במשך שעות ארוכות במח"ש. לאחר מכן הובאו שניים מלוחמי מג"ב לבית משפט השלום בירושלים שהאריך את מעצרם בחמישה ימים ואילו השניים האחרים שוחררו על ידי מח"ש בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית.  

אחד הסיכולים הדרמטיים מתחילת המלחמה: זה הבכיר שחוסל; צפי לירי כבד
הדמוקרטים כבר נערכים: זו מחליפתו המסתמנת של ביידן בבחירות לנשיאות

נציין כי מעצרם של המעורבים התבצע בתום חקירה סמויה ומידע שהתקבל במח"ש ולפיו ארבעת הלוחמים שמוצבים במעבר ירושלים הפרו את האמון שניתן בהם, וחרף העובדה שמדובר בימים של מלחמה וכן על אף ההנחיה שלא לאפשר מעבר וכניסה של תושבי שטחים שאין ברשותם אישורים החתומים על המנהל האזרחי ושנבחנו גם על ידי שב"כ.

המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)
המחלקה לחקירות שוטרים (צילום: מרק ישראל סלם)

עלה מהחקירה כי לפחות חלק מהמעורבים פעלו מול אותם אזרחים להעברת שב"חים בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה ובכך סייעו לאזרחים להכניס לישראל פלסטינים שלא אושרו על ידי רשויות החוק בישראל. במעשיהם היוו החשודים סכנה ממשית לביטחון מדינת ישראל ותושביה. החקירה בעניינם נמשכת ובמשטרה ובמח"ש בודקים האם ישנם מעורבים נוספים הקשורים לפרשה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "עם קבלת חומרים בעניינם של השוטרים, יישקלו אמצעים מנהליים כמקובל".