שפי פז הורשעה לאחרונה במספר אישומים בגין אירועים בהם הייתה מעורבת כחלק ממאבקה בקהילת המסתננים ממזרח אפריקה לישראל, אשר מתגוררים בדרום תל אביב. הרשעתה של פז הינה בשישה סעיפי אישום, לאחר שהתביעה המשטרתית צמצמה את כתב האישום המקורי שכלל 14 אישומים.

האישומים נחשבים לקלים במיוחד, והכוונה הייתה לבקש מבית המשפט לסיים את הסאגה ארוכת השנים, בהן שפי פז בילתה חודשים במעצר בית ובבתי המשפט, באי הרשעה. עם זאת, התובעת המשטרתית ביקשה להטיל על פז חצי שנת מאסר ונראה כי השופטת מירי הרט-ריץ שוקלת להרשיע את פז, ולגזור עליה עונש מאסר אשר ירוצה בעבודות שירות.

כוונתה של השופטת יותר מנרמזת בהחלטה להפנות רק חלק מהנאשמים בתיק, בהם פז, לקבלת חוות דעת של הממונה על עבודות השירות בעניין התאמתם לבצע עבודות שירות. ההחלטה של השופטת ניתנה בשבוע שעבר, ימים ספורים לפני הדיון בו היה אמור להיגזר דינה של שפי פז.

גזר הדין של שפי פז וחבריה נדחה בחודשיים וחצי, זאת בין היתר מכיוון שהשופטת שכחה לשלוח את פז לממונה על עבודות השירות לשם הכנת חוות הדעת מוקדם יותר. מי שלא הופנה לממונה, צפוי שלא לבצע גם עבודות שירות. עם זאת, שפי פז עצמה לא מתכננת גם היא לבצע עבודות שירות.

"אני מסרבת לבצע עבודות שירות", אמרה שפי פז למעריב. "אחרי כל מה שעברתי, אין שום הצדקה לתת לי מאסר בפועל. לרצות את המאסר בדרך של עבודות שירות, רק מקטין את הסיטואציה. אני לא אתן לבית המשפט להסתתר מאחורי עבודות שירות. אם בית המשפט מעוניין, שישלח אותי לכלא".

עוד אמרה פז: " לא ייתכן שאירוע שכזה יעבור מתחת לרדאר. אני לא אבצע עבודות שירות אחרי כל הגהינום שהעבירו אותי בשנים האחרונות. לפעמים צריך לזעזע את המערכת, ואם זה אומר שאני אשלם מחיר אישי – כך יהיה".

לסיום, אמרה פז: " בית המשפט חייב להבין שאם יבחר לגזור עלי מאסר בגלל עבירות שנעשות בקפלן בשגרה, אני לא אפשר לו לברוח מאחריות על ידי המתקת המאסר בעבודות שירות. אם אכיפה בררנית, אז מהמקפצה עד הסוף".