בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול בחמישה ימים ועד ליום ראשון הקרוב, מעצרם של שני תושבי ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייהם, זאת בחשד למעורבותם בהתפרצות לביתו של חייל וגניבת נשקו הצה"לי כל זאת אחרי שניהלו מעקב אחריו.

על פי החשד השניים עקבו אחרי החייל עד סמוך לביתו ברחוב עזה בירושלים ובהמשך הלילה, פרצו לביתו וגנבו את נשקו. ביום ה-21.6 בשעת בוקר, התקבל דיווח במשטרה על התפרצות לדירת מגורים בעיר, וכי מהמקום נגנב נשק מסוג M-16 השייך לחייל צה"ל.  למקום האירוע הוזעקו שוטרי תחנת מוריה מחוז ירושלים שפתחו בחקירה והחלו באיסוף ממצאים מהזירה. 

הנשק שאותר (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שאותר (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת החקירה הצליחו החוקרים להתחקות, אחר מסלול הליכתו של הקורבן ובת זוגו, עת שבו מבילוי. השוטרים נעזרו באמצעים טכנולוגיים ובמצלמות אבטחה ברחוב כדי לשחזר את האירוע. בתוך כך, התעורר חשד כלפי רכב חשוד ואדם לבוש שחורים, שעקב אחר השניים עד לביתם.

על פי החשד, שעות ספורות לאחר הגעתם לדירתם ובמהלך אותו הלילה בעודם ישנים, פרץ החשוד לתוך ביתו של החייל וגנב את הנשק הצה"לי, כסף מזומן ופריטים אישיים נוספים.

"בטוחים במאה אחוז": צה"ל מואשם בפגיעה בניווט במזרח התיכון | דיווח
המועמדים המוסלמים רותמים את המלחמה בעזה כדי לעורר את זעם המצביעים הבריטים
בקרוב אצלנו? בשוודיה סבים וסבתות יקבלו חופשת לידה בתשלום

לאחר שהוצא צו מעצר בבימ"ש, נעצרו אמש (שלישי) שני חשודים במעורבות במעשה, תושבי ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים ובשנות ה-40 לחייהם, לחקירה בתחנת מוריה. הבוקר (רביעי) נעתר בימ"ש לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם של השניים ב-5 ימים, עד לתאריך 7.7, חקירת המשטרה נמשכת.