הוועדה המייעצת למינוי בכירים מתכנסת הבוקר (חמישי) במשרד ראש הממשלה כדי לבחון את קשירות מועמדותו של ניצב אבשלום פלד לכהן כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל. השר איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי והמפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד הופיעו בפני הוודעה.

עסקת חטופים תצא לפועל? העקרונות שמנחים את המתווה הנוכחי | דיווח
יעקב עמידרור משנה מנגינה: "צריך להסכים להפסקה ארוכה תמורת חטופים"

סביר להניח שההחלטה לא תתקבל היום ובפני ניצב פלד יופנו שאלות שאלות רבות הקשורות לתפקידים שביצע במשטרה, חשדות שעלו לכאורה בעניינו לפני כתשע שנים במסגרת בנייה בלתי חוקית שבוצעה בביתו וכן על קשריו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמביע תמיכה מלאה הוא זה שהציב את שמו של ניצב פלד כי מועמד לתפקיד.

בינתיים היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה טרם השיבה לפנייתו של השר בנוגע למועמדותו של המפכ"ל המיועד, מה שגרם לבן גביר להציף שוב טענות כלפי היועצת המשפטית לממשלה. במידה והם עמדותיו של ניצב פלד תיפסל בהמשך נצטרך בשר לביטחון פנים להעלות שם חדש מתוך ארסנל השמות של הניצבים בתפקיד המיועד.

"האדם המסוכן בישראל": דודי אמסלם נגד גלי בהרב מיארה (צילום :ערוץ הכנסת)

בכל מקרה חשוב לזכור כי מפכ"ל המשטרה היוצא רנ"צ קובי שבתאי יסיים את כהונתו בעוד כשבועיים ויתכן מצב שבו משטרת ישראל שנמצאת בשעתה הקשה ביותר של מדינת ישראל תתנהל ללא מפכ"ל כאשר במקרה זה מי שימלא את מקומו של רנ"צ שבתאי יהיה ניצב פלד.

ברשימת המועמדים עולה שמו של מפקד חוף ניצב דני לוי מי שכיהן בעבר כסגנו של  מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שהודיע על פרישה מהמשטרה. ניצב לוי קיבל את דרגתו אך לפני מספר חודשים ומחוז חוף הוא התפקיד הראשון שהוא מבצע בדרגה זו. עוד מועמדים ששמם עלה במסגרת החיפושים אחר מפכ"ל הם ניצב אבי ביטון מפקד מחוז מרכז במשטרה וניצב אמיר כהן מפקד מחוז דרום ומי שבעבר פיקד על מגב.